|
کدخبر: 39079

مانور «پناه گیری و تخلیه امن» در تهران برگزار شد

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور "زلزله، پناه‌گیری، تخلیه امن و اسکان اضطراری" با هدف تقویت خود امدادگری و احصای نقاط قوت و ضعف و هم‌‌افزایی اعضای تخصصی ستاد مدیریت بحران به اجرا درآمد.

گسترش نیوز: در راستای تمرین و ایجاد آمادگی عمومی در مواقع بحرانی و حفظ و انسجام گروهی سازمان‌‌‌های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور پناه‌‌گیری و تخلیه امن اضطراری با فرض وقوع زلزله و حوادث ناشی از آن با مشارکت سازمان‌‌های مسئول و متولی مدیریت بحران و به کارگیری نیروها و تجهیزات و مشارکت شهروندان طبق سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.

طی تمهیدات صورت گرفته توسط ستاد بحران منطقه، مانورهایی هماهنگ با استفاده از ظرفیت و پتانسیل محلات به صورت همزمان برگزار شد. همچنین مدرسه‌‌ هاجر واقع در خیابان خوش جنوبی از دیگر مکان‌‌‌هایی بود که مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در آن برگزار شد در این مانور شهردار، رییس آموزش و پرورش منطقه و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه‌‌های ذیربط حضور داشتند و طی آن دانش‌‌‌آموزان ضمن کسب آمادگی در مواجه با بحران و همچنین یادگیری شیوه‌‌های صحیح پناه‌‌گیری و شناسایی نقاط امن مدرسه، به تمرین مشارکت پرداختند.

در این مانور با فرض وقوع حوادثی مانند زلزله و نشت گاز و آتش‌‌‌سوزی، شرکت‌‌کنندگان به تمرین مواردی همچون مواجهه با مصدومان، حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان تخلیه‌‌‌شدگان در چادرهای امدادی و ارایه خدمات امدادی به آسیب‌‌دیدگان پرداختند.

در اجرای این مانور نهادهایی مانند جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش‌‌نشانی، شرکت‌‌های آب، برق و گاز و گروه داوطلبان واکنش اضطراری محله (دوام) مشارکت داشتند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر