|
کدخبر: 39020

رشد 47 درصدی صادرات استان کرمانشاه

استاندار اعلام کرد که میزان صادرات استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد رشد داشته است.

گسترش نیوز: هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: این میزان رشد صادرات غیرنفتی کرمانشاه در حالی رخ داده که میانگین رشد صادرات غیرنفتی کشور در این مدت 13.5 درصد بوده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، استان کرمانشاه یک میلیارد و 633 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته که امیدواریم روند رشد صادرات در نیمه دوم سال نیز ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ارتباط با تأمین زیرساخت های پایانه های مرزی گفت: به منظور توسعه مرز پرویزخان 70 میلیارد تومان توسط گمرک و 15 میلیارد تومان توسط سازمان پایانه ها اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بدون شک برای توسعه صادرات کشور و استان باید زیرساخت های صادراتی را توسعه دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت های مرز شوشمی مشکلاتی دارد، گفت: دو میلیارد تومان برای بارانداز و دیگر زیرساخت های این مرز هزینه خواهد شد.

بازوند، به فعالیت مرز شوشمی اشاره کرد و گفت: فعالیت های صادراتی مرز شوشمی در شش ماه نخست امسال مطلوب و چشمگیر بود.

وی افزود: این مرز از نظر کمبود زیرساخت ها رنج می برد و امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر مرتفع شود. استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه ریزی برای نشست استانداران منطقه چهار کشور نیز گفت: مقرر شده که در این نشست، بحث خدمات اعم از بهداشت و درمان و گردشگری مطرح شود.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی 28 درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری، میزان واردات به استان کرمانشاه در این مدت را 15 میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: واردات به استان به لحاظ ارزش 39 درصد و از حیث وزنی 45 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در مورد آمار ترانزیت از کرمانشاه نیز گفت: در نیمه نخست امسال 436 میلیون دلار کالا از استان ترانزیت شده است. مدیرکل گمرک کرمانشاه، میزان صادرات اظهاری از گمرکات استان را 838 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این آمار 38 درصد به لحاظ وزنی و 52 درصد از حیث ارزش رشد داشته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها