|
کدخبر: 38982

طرفداران آقای شهردار قانون را دور می‌زنند؟

قانون منع به کار گیری بازنشستگان شامل حال شهرداران می‌شود؛ خبری که چندی پیش مورد تایید مجلس قرار گرفت و تا ۲۴ آبان بناست شهرداران جای خود را به جوانان بدهند. اتفاقی که این روزها با واکنش هم حزبیانش در شورا مواجه شده است.

گسترش نیوز - اعضای شورای شهر تهران به دنبال انتخاب شهردار هجدهم هستند؛ با این وجود هم حزبیان افشانی در شورای شهر تهران تلاش زیادی برای دور زدن قانون می‌کنند در این رابطه ابراهیم امینی عضو حزب اعتماد ملی و نایب رئیس شورای شهر بیان کرد: هنوز یک پنالتی دیگر تا ابقای افشانی در شهرداری داریم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در مورد وضعیت شهردار تهران گفت: هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است. ما هنوز یک فرصت یا به قولی یک پنالتی دیگر برای ابقای آقای افشانی در شهرداری تهران داریم و باید منتظر بمانیم تا تکلیف این فرصت مشخص شود.

همچنین حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و عضو حزب اعتماد ملی عنوان کرد: تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی انجام شده که متاسفانه برخی عامدانه و برخی نیز ناآگاهانه، افکار عمومی را تنها به سمت شهردار تهران و ضرورت کناره‌گیری او هدایت کرده‌اند و طوری القا می‌کنند که گویی این قانون تنها برای جلوگیری از ادامه فعالیت محمدعلی افشانی در شهرداری تهران تصویب شده است.

با وجود این، همه مطیع قانونیم و باید از آن پیروی کنیم. هرچند به شخصه معتقدم شهردار تهران، هرکسی که باشد باید به سبب همترازی با وزرا، در این قانون مستثنا باشد اما اگر در نهایت مجلس شورای اسلامی به اجرای این قانون حکم دهد، باید شهردار تهران هم پست خود را ترک کند و ما هیچ چیز را فراتر از قانون نمی‌دانیم.

نظری افزود: استدلال حقوقی بنده این است که اگر امتیاز یا ممنوعیتی برای یک شخص حقیقی یا حقوقی درنظر گرفته شود، این قاعده در حق کسانی همتراز یا در حکم آن شخص باشند هم جاری است. وقتی شهردار تهران همتراز وزیر است، یعنی در عالم واقع وزیر نیست اما تمام آثار وزارت بر او نیز بار می‌شود. یکی از این آثار، مستثنا شدن از شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است.

این در حالی است که پیش از تصویب این قانون، نمایندگان مجلس هشدار انتخاب شهردار بازنشسته را داده بودند.

منبع: تیتر شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها