|
کدخبر: 38612

چرا مراکز تحویل ارز در نجف شلوغ است؟

آخرین عکس ها و فیلم های ارسالی از وضعیت تحویل ارز در شهر نجف حاکی از حضور جمعیت زیاد زائران در این شهر است. البته طبق اعلام بانک ملی ایران، دو مرکز تحویل ارز در این شهر با تمام قوا در حال کار هستند و اوضاع تحویل ارز تحت کنترل است.

گسترش نیوز - روابط عمومی بانک ملی ایران درباره دلیل شلوغی مراکز تحویل ارز در شهر نجف، در اطلاعیه ای با بیان مطلب بالا اعلام کرد: در حال حاضر علی رغم ازدحام جمعیت در نجف، تحویل ارز در زمان کوتاهی به زائران انجام می‌شود، ولی به علت اینکه هر لحظه به جمعیت در مسیر نجف و کربلا اضافه می شود، لذا طبیعی است که در این محورها تراکم جمعیت دیده می شود.

از طرفی متاسفانه تحویل ارز به زائران در نجف به دلیل عدم همکاری طرف عراقی با مشکلاتی رو به رو شد. در شهر نجف طبق مذاکرات قبلی قرار بود تحویل ارز از طریق فرودگاه نجف ،سه باجه در هتل های نجف و شعبه بانک انجام شود که متاسفانه مقامات عراقی به دلیل مسایل امنیتی، تمامی باجه ها غیر از شعبه بانک را تعطیل کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بانک ملی ایران در این شرایط رایزنی های متعددی برای افزایش باجه با مقامات عراقی انجام داد و باجه های متعدد و مناسبی را اجاره کرد که متاسفانه مسئولان عراقی آنها را هم تعطیل کردند و در نهایت یک ساختمان قدیمی که در شان مردم عزیزمان هم نیست، تحویل بانک ملی ایران و بانک مجبور شد به خاطر مصالح زائران از حداقل امکانات برای ارایه خدمات استفاده کند، زیرا در صورت عدم تحویل ارز توسط بانک در این شرایط، زائران دچار مشکلات دیگری می شدند.

با این حال بانک ملی ایران درصدد است با تسهیل روند تحویل ارز به زائران در این شهر، صف را از بین ببرد.

در حال حاضر در شهر نجف دو مرکز تحویل ارز وجود دارد که یکی شعبه بانک ملی ایران به آدرس مسیر از حرم امام علی (ع)، خیابان کوفه، ۴ کیلومتر پس از حرم، میدان صدرین (ساحه صدرین)،‌ سمت راست، روبروی رستوران ایرانی و دیگری مرکز بعد منظمه بدر به آدرس مسیر از حرم امام علی(ع)، خیابان کوفه، یک کیلومتر پس از حرم، جنب ایستگاه آتش‌نشانی است.

در عین حال به زایران پیشنهاد می شود با توجه به عدم همکاری طرف عراقی برای افزایش تعداد باجه های تحویل ارز در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین، زائرانی که هنوز از کشور خارج نشده اند با توجه به شرایط سرویس دهی مطلوب تر، ارز خود را از ایستگاه های استقرار یافته در دو مرز مهران و شلمچه تهیه کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها