|
کدخبر: 37964

خانم کارآفرین نمونه پیشنهاد شهردار شدن را رد کرد

چندی پیش در محافل خبری و تجاری صحبت از شهردار شدن فاطمه مقیمی خانم کارآفرین برتر ایران به میان آمد

گسترش نیوز: مطرح شدن یک کارآفرین با سابقه و ورزیده در امور مدیریتی به عنوان گزینه شهرداری برای بسیاری خبری خوب و مثبت به نظر آمد. بدون شک چنین انتصاباتی تاثیر بسزایی در روحیه عمومی، مدیریت کلان محسوب شده و تغییر بزرگی در شیوه اداره امورات یک شهر ایجاد می‌کند. آشنایی با حوزه‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی مستقیم، روابط مثبت و قوی، مشروعیت فردی، ایجاد تنوع در بازار کار، برجسته سازی پتاسیل‌های منطقه‌ای و ایجاد گزینه‌های متعدد برای کسب درآمد تنها بخشی از توانایی یک کارآفرین در مدیریت شهری است. کارنامه خانم مقیمی و بندهای متعدد آن گواهی بر توانایی بالا و قدرت تاثیرگذاری وی در سکانداری مدیریت شهری است.

موضوع وقتی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که مقیمی برای شهر رشت به عنوان گزینه در نظر گرفته می‌شود. شهری که از دیرباز تاکنون در بسیاری حوزه‌ها پیشتاز و شناخته شده بوده و از پشتوانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی قوی برخوردار است. همانطور که اشاره شد این شهر می‌تواند از مقاصد مهم گردشگری ایران باشد و امکانات لازم برای تحقق این هدف نیز تا حدودی فراهم است. هر چند که تلاش و وقت بسیاری برای نیل به این چشم انداز نیاز است. شکی نیست که کارنامه مدیریتی خانم مقیمی می‌توانست تاثیر بسزایی بر مطلوبیت این شهر و کیفیت زندگی مردم آن داشته باشد. با این حال، فاطمه مقیمی روز گذشته با انتشار نامه‌ای انصراف خود از پذیرفتن این مسئولیت را علیرغم میل باطنی اعلام کرد.

برنامه شلوغ کاری، تعدد مسئولیت‌ها و تنوع موضوعات همچنین نیاز به پیگیری روزانه آنها به عنوان دلایل این تصمیم اعلام شدند. جالب تر اینکه خانم مقیمی اعلام کرده به این علت که مسئولیت‌های یاد شده حقوق ماهانه و منافع مادی ندارند همچنین اصولا تعریف شغل از آنها استنباط نمی‌شود برای اشغال پست‌های کنونی هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند.

وی همچنین اعلام کرده چنانچه فردی برای مشاغل مدیریتی شهری منصوب شود و نیمی از وقت خود را در محل خدمت و مابقی را صرف امور شخصی در شهری دیگر یا در همان مکان کند، «عرف اداری» محسوب نمی‌شود و مصداق بارز «خیانت» است.

در پایین تصویر نامه انصراف ایشان از قبول مسئولیت شهرداری رشت را می‌بینید...

Moghimi
Moghimi1
MoghimiEnd

ارسال نظر