|
کدخبر: 37405

بندر خرمشهر مجددا میزبان عراقی‌ها شد

خط دریایی خرمشهر - بصره عراق پس از وقفه‌ای یکساله روز جمعه با پهلو گرفتن یک کشتی مسافربری و چند قایق در بندر خرمشهر مجددا راه‌اندازی شد.

گسترش نیوز: محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر روز جمعه در حاشیه آیین راه‌اندازی این خط دریایی در جمع خبرنگاران فاصله دریایی خرمشهر - بصره را ۱۶ مایل دریایی بیان کرد و گفت: امروز ۲ شناور از بصره به خرمشهر با ظرفیت هر کدام ۴۰ مسافر به سمت پایانه مسافری خلیج‌فارس خرمشهر حرکت کردند و در مدت یک ساعت این مسیر را پیمودند.

Khoramshahr.jpg

مدیرعامل شرکت کشتیرانی احسان سام نیز در این آیین نیز گفت: این شناورها هر روز ساعت ۹ صبح از بصره عراق به سمت بندر خرمشهر به حرکت در آمده و ساعت ۱۷ همان روز نیز به بندر بصره باز می‌گردند.

احسان ناحیه افزود: آمادگی داریم که در ایام اربعین این خط کشتیرانی با ظرفیت روزانه ۳۰۰ نفر راه‌اندازی شود و علاوه بر این ۲ شناور، شناور کاتاماران با ظرفیت ۲۰۰ نفر نیز راه‌اندازی شود.

ناحیه در ادامه گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز شلمچه پیش‌بینی می‌شود که در ایام اربعین از خط دریایی استقبال شود.

وی ادامه داد: شرکت خط کشتیرانی احسان سام در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و تا اوایل ۱۳۹۶ ادامه داشت ولی به دلیل شرایط و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی طرف عراقی این خط متوقف شد و امروز دوباره راه‌اندازی شد.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلو گرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج‌فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

پایانه مسافری دریایی خرمشهر در ساحل رودخانه اروند در سال ۸۵ با حرکت یک فروند کشتی مسافربری کاتاماران به مقصد کویت فعالیت آن آغاز شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها