|
کدخبر: 32746

مدیرعامل شرکت «کنترل‌سیل‌» هلند در گفت‌وگو با گسترش:

موضع هلند درباره ایران و برجام بدون آمریکا

تمام تلاش خود را برای تعهد به برجام و حفظ رابطه با ایران به کار خواهیم گرفت.

گسترش‌نیوز: بعد از برجام کشورهای اروپایی بسیاری با ایران همکاری‌های تجاری خود را از سر گرفتند و شروع به تقویت روابط خود کردند. هلند نیز از جمله کشورهایی بود که چه در زمان تحریم و چه بعد از آن توانست روابط نفتی و تجاری گسترده و مهمی با ایران برقرار کند. این کشور درحال‌حاضر یکی از طرفداران ایران برای انعقاد قرارداد و سرمایه‌گذاری بعد از خروج آمریکا از برجام است.

یاروسلاو دانا در این خصوص به خبرنگار گسترش گفت: بعد از برجام پروژه‌های مهمی در ایران فعال شدند، همچنین بسیاری از پروژه‌های متوقف شده و به تعویق افتاده دوباره کار خود را آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت کنترل سیل هلند تاکید کرد: شرکت‌های هلندی همانند دیگر شرکت‌های اروپایی علاقه‌مند به همکاری و انتقال فناوری به شرکت‌های ایرانی هستند. شرکت ما نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که همیشه از طریق خاورمیانه و نماینده‌های ایرانی با ایران کار می‌کرده است.

دانا افزود: ما تا به امروز غیر از ایران با کشورهایی نظیر امارات، کویت، عربستان، قطر، انگلیس، اسکاتلند، ایرلند و امریکا نیز روابط گسترده‌ای برقرار کرده‌ایم.

این مقام ارشد تصریح کرد: ما طرفدار فعالیت در ایران و همکاری با این کشور هستیم، به همین خاطر خودمان را با شرایط موجود در ایران تطبیق می‌دهیم.

دانا ادامه داد: از آن جایی که سیستم بانکی ایران متصل به سیستم جهانی نیست اما با معضلات پرداختنی عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستیم اما سعی کرده‌ایم که بر این مشکلات فائق شویم. به طور مثال ما در ایران حساب بانکی داریم، از این رو هم پرداخت یورویی و هم پرداخت ریالی را می‌توانیم از کارفرمایان پذیرا باشیم.

مدیرعامل شرکت کنترل سیل هلند تاکید کرد: نگاه کشور هلند به بازار ایران نگاهی مثبت است و ایران به دلیل دربرداشتن بزرگترین ذخایر نفتی و گازی مارکت بسیار جذابی نه فقط برای کشور ما بلکه برای بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: بیشتر کشورهای اروپایی مخالفت خود را با این اقدام ترامپ اعلام کردند. کشور ما نیز با اینکه هنوز موضع اصلی خود را به صراحت اعلام نکرده اما با توجه به رزومه قوی و پرباری که در زمینه همکاری با ایران دارد می‌توان به حفظ رابطه تجاری‌اش با ایران امیدوار بود.

دانا خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه با ایران و تعهد به برجام به کار خواهیم بست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها