|
کدخبر: 92685

چند درصد از ثروت جهان در قاره آسیا قرار دارد؟

روز به روز ثروت جهانی در حال افزایش است اما این ثروت به طور برابر در بین تمام کشورهای دنیا تقسیم نشده است و با این وجود قاره آسیا بیشترین حجم از این ثروت جهانی را در اختیار دارد.

گسترش‌نیوز: در بین ۶ قاره بزرگ دنیا قاره آسیا توانسته است ۳۲.۶ درصد از ثروت جهانی را به خود اختصاص دهد این قاره با پروراندن ۷۱۹ میلیاردر در خود به لقب ثروتمندترین قاره دنیا دست یافته است.

در جایگاه دوم قاره آمریکا شمالی با در اختیار داشتن ۲۸.۶ درصد از ثروت جهانی قرار گرفته است و جایگاه سوم این فهرست نیز به قاره اروپا با ۲۵.۳ درصد ازثروت جهانی اختصاص یافته است.

درست است که قاره آسیا ثروتمندترین قاره جهان است اما این ثروت به طور برابر در بین کشورهای آسیایی تقسیم نشده است که منجر به راه یافتن عده ای از کشورهای آسیایی به فهرست فقیرترین کشورهای دنیا شده است.

در جایگاه اول ثروتمندترین کشورهای آسیا کشور چین قرار گرفته است که پس از ایالت متحده آمریکا دومین کشور ثروتمند دنیا نیز است؛ بنابر آخرین آمارها تولید ناخالص داخلی این کشور۱۴.۱۴ تریلیون دلار است و رشد اقتصادی آن به طور میانگین سالانه نزدیک به ۷ درصد است.

پس از چین کشور ژاپن در رتبه دوم ثروتمندترین کشور آسیا و در رتبه سوم ثروتمندترین کشور دنیا قرار گرفته است به گونه ای که تولید ناخالص داخلی این کشور ۵.۱۵ تریلیون دلار است با این وجود طی چند سال اخیر به خاطر وقوع المپیک ۲۰۲۰ در این کشور هزینه های زیادی صرف تامین زیر ساخت در آن شده است و در صورت لغو این رویداد اقتصاد ژاپن با بحران جدی مواجه خواهد شد.

رتبه سوم ثروتمندترین کشور آسیا به دومین کشور پر جمعیت دنیا یعنی هند اختصاص یافته است؛ هند با تولید ناخالص داخلی بالغ بر ۲.۹۴ تریلیون دلار در رتبه پنجم ثروتمندترین کشور دنیا قرار گرفته است سرعت رشد اقتصادی نیز در این کشور به طور میانگی طی چند سال اخیر نزدیک به ۷ درصد تخمین زده شده است.

چهارمین کشور ثروتمند دنیا یکی دیگر از غول های صنعت خودروسازی و تکنولوژی دنیا یعنی کره جنوبی است؛ این کشور با ۱.۶۳ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی در جایگاه دوازدهمین کشور ثروتمند دنیا نیز قرار گرفته است.

و سرانجام پنجمین کشور ثروتمند آسیا و شانزدهمین کشور ثروتمند دنیا اندونزی نام دارد؛ تولید ناخالص داخلی این کشور بنابر آخرین آمارها ۱.۱۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

در بین فقیرترین کشورهای آسیایی کشور افغانستان با سرانه تولید ناخالص داخلی بالغ بر هزار و ۸۸۹ دلار در رتبه اول قرار گرفته است و همچنین این کشور به فهرست ۱۵ کشور فقیر دنیا نیز راه پیدا کرده است.

کشور یمن با سرانه تولید ناخالص داخلی نزدیک بر دو هزار و ۳۰۰ دلار در جایگاه دوم فقیر ترین کشور آسیا قرار گرفته است و نپال نیز با سرانه تولید ناخالص داخلی نزدیک به دو هزار و ۶۹۰ دلار سومین کشور فقیر آسیا است و کشور تاجیکستان نیز با سه هزار و ۱۳۱ دلار سرانه تولید ناخالص داخلی چهارمین کشور فقیر آسیا است و پس از ان کشور قرقیزستان با سرانه تولید ناخالص داخلی نزدیک بر سه هزار و ۶۵۲ دلار در رتبه پنجم فقیرترین کشور آسیا قرار گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر