|
کدخبر: 85673

ممنوعیت جدید امریکا برای چین

دولت امریکا در حال بررسی ممانعت از ارسال موتورهای ساخت شرکت جنرال الکتریک برای استفاده در جت‌های مسافربری جدید ساخت چین است.

گسترش‌نیوز: به‌گفته منابع آگاه دولت امریکا در حال بررسی ممانعت از ارسال موتورهای ساخت شرکت جنرال الکتریک برای استفاده در جت‌های مسافربری جدید ساخت چین است. این اقدام تلاش‌های چین برای ورود به بازار هوانوردی مسافری جهان را با ابهام مواجه کرده است.

chinamrica11117.jpg

محدودیت‌های احتمالی در زمینه فروش موتورهای جت و سایر تجهیزات مورد استفاده در ساخت هواپیماهای مسافربری چینی از جمله سیستم‌های کنترل پرواز ساخت شرکت هانی‌ول، جدیدترین اقدام واشنگتن در چهارچوب جنگ تجاری و فناوریک بین دو اقتصاد بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.

به‌گفته منابع آگاه، این موضوع احتمالاً در نشستی در مورد محدود کردن صادرات فن‌آوری‌های امریکایی به چین در روز پنجشنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین نشست دیگری قرار است در این باره روز ۲۸ فوریه با حضور اعضای کابینه دولت ترامپ تشکیل شود.

امریکا و چین در ماه ژانویه به فاز نخست توافق تجاری دست یافتند که بر اساس آن چین متعهد شده طی ۲ سال آینده واردات از امریکا را به‌میزان ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر