|
کدخبر: 75924

کسری بودجه آمریکا چقدر است؟

اطلاعات اداره بودجه کنگره امریکا نشان می‌دهد کسری بودجه دولتی امریکا طی دو ماه اول سال مالی ۲۰۲۰ تا ۳۴۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

گسترش نیوز: اداره بودجه امریکا اعلام کرد میانگین کسری بودجه سالانه این کشور از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۹ برابر ۱.۲ تریلیون دلار خواهد بود که ۴.۴ تا ۴.۸ درصد تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

طی اکتبر و نوامبر درآمد دولت امریکا ۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۴۷۱ میلیارد دلار رسید. درآمد حاصل از مالیات‌های فردی و مالیات بر حقوق ۴ درصد بالا رفت و به ۱۷ میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد به‌دست آمده از مالیات شرکت‌ها با ۱۴ درصد افزایش به یک میلیارد دلار رسیده بود. درآمد ناشی از سایر منابع مثل مالیات کالاهای داخلی و عوارض گمرکی ۱۱ درصد معادل ۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

در این بین، در دو ماه اول سال مالی که از اکتبر شروع شده و تا سپتامبر سال بعد ادامه دارد، هزینه‌ها ۶ درصد افزایش یافت و به ۸۱۳ میلیارد دلار رسید. هزینه کرد در برنامه‌های اجباری مثل امنیت اجتماعی و بیمه پزشکی و بهداشت سالمندان ۲۲ میلیارد دلار معادل ۷ درصد بالا رفته است.

مخارج مربوط به برنامه‌های نظامی وزارت دفاع امریکا ۷ درصد معادل ۸ میلیارد دلار افزایش یافته و افزایش هزینه‌های وزارت آموزش و پرورش ۲۵ درصد معادل ۳ میلیارد دلار بوده است.

وقتی دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ رئیس‌جمهوری امریکا شد، کسری فدرال امریکا ۵۸۷ میلیارد دلار بود و در ۲۰۱۹ به ۹۸۴ میلیارد دلار رسید.

بدهی ملی امریکا درحال‌حاضر بیش از ۲۳.۱ تریلیون دلار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها