|
کدخبر: 72716

عربستان برای جذب سرمایه، اقامت می‌دهد

دولت عربستان در نظر دارد به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی، به اتباع خارجی اقامت دائم بدهد.

گسترش نیوز: برنامه جدید سرمایه‌گذاری عربستان به کسانی که دست‌کم ۸۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۲۹۰ هزار دلار) در این کشور سرمایه‌گذاری کنند امکان اقامت دائم این کشور ا پیشنهاد می‌کند. به گفته مقامات عربستانی تاکنون ۷۳ تبعه خارجی از طریق این برنامه که با هدف تسهیل شرایط کسب و کار برای اتباع خارجی و افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی تهیه شده است، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده‌اند.

با افزایش تمایل عربستان برای کاهش وابستگی اقتصاد خود به بخش نفتی، این کشور به فکر گشودن درهای اقتصاد خود به روی اتباع خارجی افتاده است. تاکنون اتباع ۱۹ کشور خارجی در این برنامه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و عربستان تلاش دارد برنامه‌های متنوع دیگری را برای جذب پزشکان، مهندسان و فعالان حوزه مالی به زودی آغاز کند.

عربستان هم‌چنین در برنامه دیگری اعلام کرده است که به اتباع خارجی که دست کم ۱۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۳۶ هزار دلار) در ین کشور سرمایه‌گذاری کنند نیز اقامت بلندمدت اعطا خواهد کرد. طبق اعلام مقامات سعودی، این کشور جذب سالانه ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را از طریق برنامه‌های مهاجرتی هدف‌گذاری کرده است.

در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش نرخ مالیات بر درآمد اتباع خارجی، بسیاری از آنها که عمدتا اهل افریقا یا شرق آسیا هستند ترجیح داده‌اند که برای کار و زندگی به دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بروند.

با وجود آن‌که نرخ بیکاری عربستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای عربی در سطح بالایی قرار دارد اما این کشور هنوز یکی از مقاصد جذاب برای کارگران خارجی به شمار می‌رود به طوری که طبق اعلام بیزینس اینسایدر، درحال‌حاضر شش میلیون تبعه کشورهای خارجی در عربستان مشغول به کار هستند و تخمین زده می‌شود که ۱۵ درصد کل جمعیت این کشور را خارجی‌ها تشکیل دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر