|
کدخبر: 61872

رونمایی از پنجمین وزیر فاسد رژیم صهیونیستی

متهم شدن یکی دیگر از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به فساد مالی دوباره نظرها را به گسترش فساد مالی در میان مقام‌های این رژیم معطوف کرده است.

گسترش‌نیوز: سریال ادامه دار گسترش فساد مالی در میان مقامات رژیم صهیونیستی به قدری قابل توجه شده که بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را درگیر کرده اینبار باعث استعفای یکی از وزرای کابینه وی شده است.

پس از نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش که به فساد مالی متهم هستند، دادستانی این رژیم حاییم کاتز وزیر رفاه را نیز متهم به کلاهبرداری و خیانت کرد. کاتز ۷۱ ساله با اتهاماتی مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت و دادن اطلاعات مهم از داخل این رژیم به گرداننده سرمایه‌های خود و سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه است. کاتز عضو حزب راستگرای لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو است که از سال ۲۰۱۵ پست وزیر رفاه رژیم صهیونیستی را برعهده دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری زبان، کاتس پنجمین وزیر این رژیم است که علیه او کیفرخواست صادر خواهد شد. این رسانه‌ها گزارش دادند که فهرست افراد متهم به فساد در کابینه رژیم صهیونیستی شامل نتانیاهو نخست وزیر، آریه درعی وزیر امور داخلی، یعقوب لیستمن وزیر بهداشت، دیوید امسالم وزیر اطلاع رسانی و حاییم کاتز وزیر رفاه است.

نتانیاهو و سارا همسرش نیز پرونده‌های فساد مالی در سیستم قضایی رژیم صهیونیستی دارند که بسیار جنجال برانگیز شده است. چندی قبل دادگاهی در بیت المقدس همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به اتهام سوءاستفاده از منابع حکومتی، به پرداخت جریمه محکوم کرده بود. وی متهم بود که از ۱۰۰ هزار دلار از اموال دولتی سو استفاده کرده است. سارا نتانیاهو در ماه ژوئن گذشته به فساد مالی و خیانت در امانت متهم شد و نخستین جلسه دادگاهش در ماه اکتبر سال گذشته برگزار شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.

با توجه به ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود در انتخابات بعدی که قرار است اواسط ماه سپتامبر (نیمه دوم شهریورماه) برگزار شود وی کار سخت‌تری برای پیروزی در انتخابات داشته باشد چراکه پیش‌بینی می‌شود به زودی در چند پرونده مختلف فساد علیه او اعلام جرم شود. در این صورت، نتانیاهو نخستین نخست‌وزیری خواهد بود که در زمان حضور در قدرت رسما به فساد متهم می‌شود.

در این میان اما تلاش نتانیاهو برای دست یابی به مصونیت قضایی برای در امان ماندن از محاکمه در خصوص پرونده‌های فساد از چشم ساکنان اراضی اشغالی دور نمانده و چندی پیش هزاران صهیونیست با برگزاری تظاهرات تلاش‌های نتانیاهو را در این خصوص محکوم کردند. در این تظاهرات تقریبا تمام گروه‌های مخالف حضور داشته و اعلام شده که تعداد شرکت‌کنندگان در آن به بیش از ۸۰ هزار نفر می‌رسید. آنها اعلام کردند که نتانیاهو قصد دارد با دستیابی به مصونیت قضایی از محاکمه در خصوص پرونده‌های فساد مالی شانه خالی کند.

ناگفته نماند ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز به فساد مالی متهم شده بود. وی تنها نخست وزیر این رژیم بود که در سال ۲۰۱۶ به اتهام فساد مالی گناهکار شناخته و حبس شد و از فوریه (اسفند) ۲۰۱۶ تا جولای (مرداد ) ۲۰۱۷ را در زندان گذراند. اما به نظر می‌رسد سران رژیم صهیونیستی در فساد مالی و اخلاقی با یکدیگر رقابت دارند. به تازگی نیز افشای تصاویری از ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با صورت پوشیده در حال رفتن به منزل یک میلیاردر امریکایی متهم به قاچاق جنسی به رسوایی جدیدی برای سران رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است.

سران رژیم صهیونیستی در حالی با پرونده‌های فساد مالی و اخلاقی خود در برابر افکار عمومی این رژیم دست و پنجه نرم می‌کنند که ساکنان اراضی اشغالی هر از چند گاهی با برگزاری تظاهرات گسترده اعتراض خود را نسبت به اوضاع داخلی این رژیم نشان می‌دهند.

اعتراضات و تظاهرات گسترده و ادامه دار یهودیان اتیوپی تبار معروف به فلاشا در مناطق مختلف اراضی اشغالی علیه سیاست‌های تبعیض آمیز سران تل آویو یکی از مهم‌ترین نمونه‌های شکست عملکرد سیاستمداران صهیونیست در قبال اسرائیلی‌ها است.

اوضاع داخلی نابسامان رژیم صهیونیستی در سایه فساد مالی و اخلاقی گسترده مقام‌های این رژیم و گسترش نارضایتی ساکنان اراضی اشغالی از عملکرد سران تل آویو در کنار افزایش عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی و قرار گرفتن شهرک‌های صهیونیست نشین در تیر رس موشک‌های گروه‌های مقاومت همه و همه باعث شده تا ساکنان اراضی اشغالی نسبت به راه و روش سیاستمداران این رژیم به دیده شک و تردید نگاه کنند.

نکته مهم در این میان سخنان انتقاد آمیز سران رژیم صهیونیستی علیه یکدیگر است که در نوع خود می‌تواند قابل توجه باشد. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق این رژیم به تازگی گفته که نتانیاهو همچون سگی است که فقط واق واق می‌کند، اما گاز نمی‌گیرد. دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نیز سخنان بسیار تندی علیه نتانیاهو مطرح کرده‌اند.

اقدام هیأت‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در سراسر جهان برای اعتصاب در اعتراض به سیاست‌های مالی این رژیم نیز قابل توجه است. منابع خبری اعلام کرده بودند که این اقدام سفرای وزارت خارجه تل‌آویو برای نخستین بار در تاریخ این رژیم اتفاق می‌افتاد و می‌توان از آن به عنوان فرو ریختن خط مقدم سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان یاد کرد.

در نهایت می‌توان گفت که گسترش فساد مالی در میان سران رژیم صهیونیستی در کنار اوضاع نا به سامان داخلی این رژیم می‌تواند زمینه را برای گروه‌های مقاومت فلسطین که هر روز به توان نظامی خود علیه دشمن صهیونیستی اضافه می‌کنند فراهم کند تا بتوانند از این شرایط برای اجرای عملیات مقاومتی بیشتری استفاده کرده و برتری خود را در برابر این رژیم که از درون در حال فروپاشی است نشان دهند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها