|
کدخبر: 60222

تاثیر تصمیمات ترامپ بر قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۴۳۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

گسترش‌نیوز: پس از آنکه ترامپ به صورت یکطرفه اقدام به نقض آتش بس تجاری با چین کرد، نرخ طلا روز جمعه کاهش داشت، اما با توجه به افزایش بیش از ۲ درصدی روز پنجشنبه، فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی ۴ هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۴۳۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. اوایل امروز نرخ فلز زرد تا رقم ۱۴۴۶ دلار و ۱۰ سنت بالا رفته بود. نرخ طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش یافته است. نرخ طلای امریکا نیز امروز با یک درصد افزایش به ۱۴۴۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

پس از بازگشت مذاکره‌کنندگان امریکایی از شانگهای و اعلام اینکه چین آن میزان محصولات کشاورزی که که وعده داده بود از امریکا وارد نکرده است، ترامپ دیروز اعلام کرد از اول سپتامبر بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته، در صورتی که مذاکرات تجاری پیشرفتی نداشته باشد، ممکن است تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر این ۳۰۰ میلیارد دلار کالا باز هم افزایش یابد و به بالای ۲۵ درصد برسد.

به گفته کارشناسان، افزایش تعرفه‌ها ممکن است فدرال رزرو را وادار سازد تا برای حمایت از اقتصاد امریکا در برابر سیاست‌های تجاری مخرب ترامپ دست به کاهش مجدد نرخ بهره بزند.

موضع غیرمنتظره ترامپ موجب شده تا بازارهای مالی در سراسر جهان شاهد افت شدید شاخص‌ها باشند و رشد ارزش اخیر دلار در برابر ین کاملا خنثی شود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی دیروز بیشترین افت در طی ۲ هفته اخیر را به ثبت رساند و امروز نسبتا ثابت بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها