|
کدخبر: 59894

روسیه: شرکت های آمریکایی نفت سوریه را به تاراج می برند

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: شرکت‌های امریکایی به استخراج نفت از میادین نفتی سوریه روی آورده و منابع طبیعی مردم این کشور را به تاراج می‌برند.

گسترش نیوز- سرگئی رودسکوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: تشکیلات امریکایی، طرح تبهکارانه‌ای را برای تولید و فروش نفت از میادین نفتی کوناکو، ال عمر و تاناک در کرانه شرقی رودخانه فرات در سوریه به اجرا گذاشته‌اند و نفت سوریه از این طریق تاراج می‌شود.

nafti5.jpg

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های امنیتی غیردولتی امریکایی شمار کارکنان خود را در مراکز نفتی در شرق رودخانه فرات افزایش داده‌اند و این رویه همچنان ادامه دارد.

رودسکوی شمار مزدوران امریکایی در این منطقه را بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.

وی ادامه داد: امریکا بخشی از درآمدهای حاصل از قاچاق نفت سوریه را به جنگجویان و تروریست‌ها می‌دهد و بخشی نیز برای تطمیع سران قبایل محلی و شیخ‌ها و تشدید روحیه ضد دولت سوریه مصرف می‌شود.

دروغ بودن ادعای حمله روسیه به بازار ادلب

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ادعای گروه کلاه سفیدها مبنی بر حمله روسیه به بازار الحول در استان ادلب و تخریب این بازار را دروغ و بی‌اساس خواند.

رودسکوی گفت: این بازار در وضع عادی فعالیت می‌کند و تصاویر هوایی این واقعیت را تایید می‌کند.

مرکز رصد حقوق بشر سوریه مستقر در لندن به تازگی با استناد به گزارش گروه کلاه سفیدها مدعی شد که هواپیماهای روسیه بازاری در استان ادلب را بمباران کرده‌اند.

رودسکوی در ادامه سخنان خود گفت که هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه فقط به مراکزی حمله می‌کنند که از قبل تجسس شده باشد و حمله به اهداف دقیق و نقطه‌ای است.

وی تصریح کرد: تروریست‌ها تلاش می‌کنند به وجهه روسیه و سوریه در منطقه امن ادلب ضربه وارد کرده و آن را مخدوش کنند.

حملات تروریست‌ها ادامه دارد

رودسکوی گفت که حملات تروریست‌ها در منطقه امن ادلب در سوریه ادامه دارد و در این منطقه در چهار ماه اخیر ۱۱۰ نظامی بر اثر گلوله باران تروریست‌ها کشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که تعداد قربانیان حملات تروریست‌ها در بین غیرنظامیان سوری به حدود ۶۵ نفر می‌رسد.

وی در همین حال گفت که در مناطق تحت کنترل امریکا و ائتلاف تحت رهبری آن در شرق رودخانه فرات در ماه‌های ژوئن و جولای بیش از ۳۰۰ عمل تروریستی رخ داد و ۲۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی ۲۰۵ نفر از کشته شدگان را کردها تشکیل می‌دادند که متحدان امریکا در سوریه محسوب می‌شوند و ۱۵۴ کرد سوری هم مجروح شده‌اند.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها