|
کدخبر: 57850

جو بایدن: اگر رئیس جمهور شوم، به برجام برمی‌گردیم

معاون باراک اوباما و از نامزدهای حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ روز پنج‌شنبه در یک نشست انتخاباتی در دانشگاه شهری نیویورک اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، امریکا را به برجام بازخواهد گرداند.

گسترش نیوز - جو بایدن با اشاره به اینکه برجام باعث شد نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش یابد، گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و با این کارش باعث شد ایران برنامه هسته‌ای خود را دوباره توسعه دهد. اگر تهران انجام تعهدات هسته‌ای خود را از سر بگیرد، من به برجام بازخواهم گشت.»

jobaiden.jpg

وی در عین حال با تکرار ادعاهای مقامات قبلی و فعلی دولت امریکا علیه ایران افزود: «من تلاش می‌کنم تا با همکاری متحدانمان ضمن تقویت و بسط برجام، با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه مقابله کنیم. بر اساس این توافق [برجام] ما مجاز به این کار هستیم و همراهانی نیز داریم.»

بایدن پیش از این نیز تصمیم ترامپ برای خروج از برجام را فاجعه‌بار خوانده و گفته بود: «ترامپ وعده داد که خروج از این توافق به نوعی به یک توافق بهتر منجر می‌شود. اما در عوض، آنچه که قابل‌پیش‌بینی بود، رخ داد: ایران در حال تقویت قابلیت هسته‌ای خود است. طنز تلخی است که وزارت خارجه امریکا اینک از ایران می‌خواهد به همان توافقی که دولت ترامپ خارج شده است، پایبند باشد.»

منبع: تسنیم

ارسال نظر