|
کدخبر: 57291

دستور جدید ترامپ برای اخراج مهاجران

رئیس‌جمهوری امریکا، همزمان با وعده مدافعان حقوق مهاجران برای حمایت از آنها گفت، اخراج جمعی مهاجران را بزودی آغاز می‌کند.

گسترش‌نیوز: به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» که موضوع مقابله با مهاجرت را به یکی از مسائل کلیدی دوران ریاست جمهوری و نیز تلاش‌های خود برای شرکت دوباره در انتخابات تبدیل کرده، ماه گذشته با فاش شدن زمان آغاز عملیات اخراج جمعی مهاجران غیرقانونی، این روند را به تعویق انداخت اما دوشنبه هفته گذشته بار دیگر اعلام کرد که این روند را از بعد از ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) آغاز می‌کند.

وی روز گذشته (جمعه) به خبرنگاران گفت: بزودی این روند آغاز می‌شود اما آن را حمله به مهاجران نمی‌دانم، ما آنها را از کشور خارج می‌کنیم، همه آنهایی که در سال‌های گذشته به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

اداره مهاجرت و گمرک امریکا (آی‌ای سی - ICE) ماه گذشته اعلام کرد که این عملیات، مهاجران بدون مدرکِ تازه وارد را هدف قرار می‌دهد و در چارچوب تلاش‌ها برای ناامید کردن افزایش تعداد خانواده‌های مهاجرانی از امریکای مرکزی است که در مرز جنوب غربی امریکا برای ورود به امریکا تلاش می‌کنند.

اداره مهاجرت و گمرک امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که تمرکز اصلی این عملیات بازداشت افرادی با سابقه جنایی است اما هر مهاجرتی که قوانین امریکا را نقض کرده باشد در معرض این بازداشت‌ها خواهد بود.

اسناد دولتی که این هفته از سوی گروه‌های مدافع حقوق شهروندان منتشر شد، نشان می‌دهد که برخی اقدامات گذشته اداره مهاجرت و گمرک امریکا بیش از آنکه به بازداشت اهداف مورد نظر منجر شود، به بازداشت اتفاقی برخی مهاجران بدون مدرک و قدیمی ساکن در این کشور منجر می‌شود.

مدافعان حقوق مهاجران همچنین گفته‌اند تصمیم اخراج جمعی مهاجران، جامعه مهاجران امریکا و اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند زیرا نیروهای بزرگسال مهاجر و کودکان مهاجر را وادار به عدم حضور در محل کار یا مدرسه می‌کند.

تهدیدها در زمینه حمله به مهاجران، باعث شد بازداشت مهاجران در مرز جنوب غربی امریکا در ماه مه گذشته به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته برسد. این افزایش بدنبال اجرای طرح مقابله با مهاجران در مکزیک بروز کرد.

تعداد فزاینده‌ای از مهاجران از خارج از امریکای مرکزی از جمله هند، کوبا و کشورهای افریقایی می‌آیند.

بخش گشت مرزی شهر «دل ریو» در تگزاس روز جمعه از بازداشت بیش از یکهزار مهاجر اهل هائیتی از دهم ژوئن تاکنون خبر داد.

نمایندگان دموکرات کنگره امریکا روز دوشنبه بدنبال بازدید از شهر «ال پاسو» تگزاس، وضعیت مهاجران در این منطه را «بسیار نگران کننده» توصیف کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها