|
کدخبر: 48882

آغاز فعالیت بزرگترین فرودگاه جهان

مرحله نخست فعالیت بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه پس از تکمیل نقل و انتقالات از فرودگاه آتاتورک استانبول، امروز، یکشنبه آغاز شد.

گسترش نیوز، مرحله نخست فعالیت بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه پس از تکمیل نقل و انتقالات از فرودگاه آتاتورک استانبول، امروز، یکشنبه آغاز شد.

forodgah.jpg

روز گذشته آخرین هواپیمای مسافربری از فرودگاه آتاتورک استانبول به پرواز درآمد. این در حالی است که هزاران تن تجهیزات بوسیله کامیون‌ها به فرودگاه بزرگ استانبول انتقال داده شده است.

مقامات ترکیه عملیات انتقال را از لحاظ حجم و سرعت بی‌سابقه توصیف کردند.

طبق اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، میزان سرمایه‌گذاری در فرودگاه جدید استانبول به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد که از جمله آن هزینه ساخت‌وساز و اجاره‌هایی است که باید به دولت پرداخت شود.

این فرودگاه که میزان مساحت آن به ۷۶.۵ میلیون متر مربع می‌رسد، به‌تدریج و در چندین مرحله افتتاح خواهد شد و پس از پایان تمامی مراحل آن که تا سال ۲۰۲۳ به طول خواهد انجامید، بزرگترین فرودگاه جهان خواهد شد.

انتظار می‌رود این فرودگاه دارای شش باند مستقل باشد و پس از تکمیل تمامی مراحل آن می‌تواند پانصد هواپیما را در آن واحد در خود جای دهد. فرودگاه استانبول پس از تکمیل تمامی مراحل، شاهد روزانه دوهزار پرواز و فرود خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر