|
کدخبر: 48649

کمک‌های بشردوستانه اروپا به سیل‌زدگان ایران

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در بخش کمک‌های بشردوستانه چگونگی دریافت حمایت مالی اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا برای حادثه سیل ایران را تشریح کرد.

گسترش‌نیوز : کارلوس مارتین، سخنگوی اتحادیه اروپا در بخش کمک‌های بشردوستانه در توضیح این مسئله که ایران به دلیل تحریم‌های امریکا، در دریافت حمایت مالی یک میلیون و دویست هزار یورویی اتحادیه اروپا به حادثه سیل دچار مشکل است و سرانجام این کمک چه خواهد شد گفت: " درباره این کمک‌های بشری اتحادیه اروپا به ایران باید بگوییم که مانند همیشه کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا از طریق کانال‌های مالی سازمان‌های امدادرسان و حقوق بشری بین‌المللی که در محل حاضر هستند به سیل زدگان تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب ما از طریق کانال‌های مالی سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی و نه از طریق انتقال مالی با دولت‌ها کمک‌ها را اهدا می‌کنیم و در مورد ایران هم این نکته رعایت خواهد شد".

خبرنگار یورونیوز سپس با مطرح کردن این که ارسال پول از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به دلیل تحریم‌های امریکا کاملاً غیر ممکن بوده و انجام نخواهد شد از کارلوس مارتین پرسید که آیا بودجه در نظر گرفته‌شده به شکل دارویی و یا غذایی خواهد بود؟ وی در پاسخ به این سوال در ادامه افزود: "در واقع ما این پول را به فدراسیون جهانی صلیب سرخ اهدا خواهیم کرد و آنها تحت تحریم‌های امریکا قرار ندارند و به این ترتیب می‌توانند از این پول استفاده کنند".

این سخنگوی اتحادیه اروپا در آخر درباره امکان استفاده از کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران توضیح داده و گفت: " بی‌تردید این اتفاق نمی‌افتد، به هیچ‌روی این مانند دیگر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، کمک سیاسی نیست. می‌خواهیم روی این نکته تاکید کنم که این کمک کاملاً از جنس کمک‌های بشردوستانه است".

منبع: ایسنا

ارسال نظر