|
کدخبر: 47700

اردوغان آبروی نتانیاهو را برد!

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به شدت از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

گسترش نیوز - به نوشته روزنامه حریت، اردوغان با اشاره به پرونده فساد جاری علیه نتانیاهو و همسرش در فلسطین اشغالی گفت: «چرا این دزدی که در رأس اسرائیل قرار گرفته، همراه با همسرش محاکمه می‌شوند؟ برای دزدی! »

اشاره اردوغان به اعلام جرم علیه بنیامین نتانیاهو به دلیل دست داشتن در چند پرونده فساد مالی است. دادستان کل رژیم صهیونیستی روز ۹ اسفندماه اعلام کرد قصد دارد علیه نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی کیفرخواست صادر کند.

درحال‌حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها بازجویی شده است.

اردوغان در ادامه خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تو یک خائن هستی. خائنی هستی که کودکان فلسطینی هفت ساله را می‌کشی.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه به نتانیاهو هشدار داد، با وارد کردن سربازان اسرائیل به اماکن مقدس مسلمان‌ها در بیت‌المقدس، مسلمان‌ها را تحریک نکند.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «ما تا آخرین نفس به مبارزه برای حقوق مردم فلسطین و برای اداره قدس به نحو متناسب با اهمیتش برای جهان اسلام، ادامه خواهیم داد.»

نخست وزیر اسرائیل نیز در واکنش به این اظهارات، با انتشار پیامی، اتهام‌های مطرح از سوی آنکارا را «شوخی» قلمداد و تأکید کرد، «اردوغان، دیکتاتور ترکیه در حالی به دموکراسی در اسرائیل حمله می‌کند که زندان‌های کشورش از روزنامه نگاران و قضات ترک پر شده است.»

منبع: تابناک

ارسال نظر