|
کدخبر: 45351

استفاده از نان خشک در واحد‌های مرغداری صحت دارد؟

حجت گفت: اگرچه برخی سودجویان اظهاراتی مبنی بر استفاده از نان خشک و سیب زمینی پخته در واحد‌های مرغداری مطرح می کنند، اما امکان اجرای چنین کاری وجود ندارد.

گسترش نیوز - عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ، با تکذیب استفاده از نان خشک و سیب زمینی پخته در واحد‌های مرغداری اظهار کرد: اگرچه برخی سودجویان در پی نوسان نرخ نهاده‌های دامی، اظهاراتی مبنی بر استفاده از نان خشک و سیب زمینی پخته در واحد‌های مرغداری به جای ذرت و کنجاله سویا مطرح می‌کنند، اما امکان اجرای چنین کاری وجود ندارد چرا که مرغ کالای صنعتی است.

morgh.jpg

وی افزود: سطح آگاهی علمی مرغداران به حدی بالاست که می‌دانند مصرف نهاده‌های ضعیف در واحد‌ها موجب شده تا مرغ رشد چندانی نداشته باشد و حتی در برخی موارد ممکن است با استفاده از نان خشک و سیب زمینی پخته مرغ‌ها دچار بیماری شوند.

حجت ادامه داد: مرغداران تحت نظر دامپزشک فارم خود بهترین کالا را تهیه می‌کنند چرا که آن‌ها به دنبال این موضوع هستند تا در بازه زمانی کوتاه مدت، مرغ تولیدی خود را وارد بازار کنند که به همین خاطر امکان استفاده از نان خشک در صنعت بزرگ مرغداری وجود ندارد که متاسفانه در پی نوسان نرخ ارز به سبب منحرف کردن اذعان عمومی در جامعه مطرح می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، عرضه کنجاله سویا و ذرت با نرخ‌های بالا در بازار نشان می‌دهد که واسطه گران و دلالان با آگاهی از این موضوع که مرغداران مجبور به خرید نهاده با هر قیمتی در بازار هستند، از شرایط فعلی بیشترین سو استفاده را می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرغداران مجبور به خرید نهاده‌های دامی با هر قیمتی در بازار هستند، بیان کرد: مرغ موجود زنده است که مرغداران به سبب جلوگیری از گرسنگی مرغ‌ها مجبوراند با هر قیمتی اقدام به خرید نهاده از بازار کنند و درغیر این صورت کل سرمایه شان به خطر می‌افتد.

حجت با بیان اینکه صنعت طیور یک صنعت بالنده در سطح دنیا به شمار می‌رود، افزود: با توجه به آنکه ایران رتبه ۸ تولید مرغ در دنیا را داراست، از این رو مرغداران اقدام به استفاده بهترین نهاده در بازار خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود، تصریح کرد: همچنین قیمت مصوب ذرت با افزایش ۱۲ درصدی به یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان افزایش یافته است.

ارسال نظر