|
کدخبر: 45334

خرید گنبد آهنین از تلاویو

ارتش امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم به خرید تعدادی از سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی را دارد.

گسترش نیوز - ارتش امریکا قرار است تعدادی سامانه موشکی گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

moshak-0702.jpg

ارتش امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم به خرید تعدادی از سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی را دارد.

در بیانیه ارتش امریکا گفته شده خرید این سامانه‌های دفاع موشکی به منظور رفع نیازهای کوتاه مدت خواهد بود و علاوه براین گزینه‌های دیگری نیز برای اهداف بلند مدت در دست بررسی خواهد بود.

سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین، سامانه‌ای است که پیشتر از سوی رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از موشک‌های گروه‌های مقاومت حماس و حزب الله لبنان مورد استفاده قرار گرفته بود، هرچند در عمل هنگام بروز تنش‌ها قادر به دفع حمله موشک‌های شلیک شده نبود و تعداد قابل توجهی از این موشک‌ها به اهدافی در مناطق اشغالی فلسطین اصابت می‌کرد.

گفته شده این سامانه اگرچه در ابتدا از سوی صهیونیست‌ها طراحی شد، اما در ادامه کار واشنگتن نیز کمک‌های قابل توجهی را برای تجهیز و رفع اشکالات این سامانه موشکی هزینه کرد، هرچند در جریان واکنش موشکی گروه مقاومت به جنگ سه روزه اخیر رژیم صهیونیستی این سامانه قادر به مقابله با همه موشک‌های مقاومت حماس نشد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها