|
کدخبر: 44628

هشدار اتحادیه اروپا درباره "حملات سایبری ایران"

آژانس امینت دیجیتال اتحادیه اروپا مدعی شد که ایران "حملات سایبری خود" را در صورت عدم موفقیت در پایبند نگه داشتن اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای گسترش می‌دهد.

گسترش نیوز - به گزارش رویترز، آژانس امنیت دیجیتال اتحادیه اروپا روز دوشنبه مدعی شد که احتمال دارد ایران در راستای بدتر شدن روابطش با قدرت‌های غربی "حملات سایبری" خود را گسترش دهد.

saiber.jpg

بر اساس یک گزارش رویترز در این باره در ماه نوامبر، ادعا شده است: در پی تلاش ایران برای افزایش تأثیر خود در خاورمیانه و فراتر از آن، هکرهای ایرانی پشت پرده مسائلی همچون حملات سایبری و حملات آنلاین با اطلاعات دروغین قرار دارند.

اتحادیه اروپا در ماه جاری در واکنش به آزمایش‌های موشکی ایران و آن‌چه "اقدامات خطرناک در خاک اروپا" خوانده، تحریم‌های علیه ایران وضع کرده است و این تحریم‌ها پس از امضای برجام، نخستین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به شمار می‌رود.

آژانس امنیت دیجیتال و اطلاعات اتحادیه اروپا در این ادعا مطرح کرده است: تحریم‌های جدید احتمالاً ایران را وادار به افزایش شدت تهدیدات سایبری برای دستیابی به اهداف ژئوپولیتیک و استراتژیک آن در سطح منطقه خواهد کرد.

در ادعای این آژانس همچنین ادعا شده است که کشورهایی از جمله چین، روسیه و ایران «سه عامل سایبری توانمند و فعال در رابطه با جاسوسی اقتصادی هستند».

ایران، روسیه و چین ادعای امریکا مبنی بر نسبت دادن حملات سایبری به دولت‌های آنها را چندین بار رد کرده‌اند.

مدتی است که ایران در موارد متعدد به حملات سایبری متهم می‌شود این در حالی است که بسیاری از حملات سایبری به نهادهای دولتی و غیر دولتی کشورمان و حتی همپیمانان امریکا از جمله آلمان از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی طرح ریزی و اجرا می‌شود.

اخیراً هم فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران اتهام ایجاد اختلال سایبری در سیستم‌های اطلاعاتی را که از سوی امریکا علیه سپاه مطرح شده بود، رد کرده و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «برخی کشورها همچون امریکا اختلال سایبری در سیستم‌های اطلاعاتی و برخی بانک‌هایشان را متوجه سپاه می‌دانند» اظهار کرد: لشکر سایبری سپاه در فضای سایبر، اقداماتی نظیر حضور و رصد فضای سایبر، وبلاگ‌نویسی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی و مانند اینها را انجام می‌دهد و به دنبال نفوذ سایبری نیست. ما این اتهام را به طور صددرصد رد می‌کنیم و آن را در شأن سپاه نمی‌دانیم.

علی حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات - هم خاطرنشان کرد: ایران علیه هیچ کشوری حملات سایبری انجام نداده و نمی‌کند چرا که باور دارد نباید از فضای مجازی استفاده نامناسبی صورت بگیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها