|
کدخبر: 38195

نتایج اولیه بازرسی از منزل سرکنسول عربستان

شواهد به‌دست آمده از خانه محمد العتیبی، سرکنسول سعودی در شهر استانبول ترکیه نشان می‌دهد که او در جریان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بوده است.

گسترش نیوز: تیم تحقیقات ترکیه عصر روز چهارشنبه با ۴ خودروی دارای پلاک داخلی وارد مقر اقامت محمد العتیبی، سرکنسول سعودی در استانبول شدند و بعد از ۹ ساعت به تفتیش این مکان پایان دادند.

khashoggi2.jpg

تیم تحقیقات ترکیه پس از جمع آوری شواهد و مدارک موجود مکان را ترک کرد. این در حالی است که بازرسی و تحقیقات در محل سرکنسولگری واقع در منطقه "لونت" در شهر استانبول ادامه دارد.

العتیبی روز سه شنبه ترکیه را به مقصد ریاض ترک کرد.

پیشتر نیز شبکه سی ان ان ترک گزارش داد که یک تیم تحقیقات ۱۱ نفره سعودی وارد مقر اقامت العتیبی شده که این امر کمی قبل از بازرسی و تفتیش پلیس ترکیه در این مقر انجام شد.

نیویورک تایمز در گزارش خود می‌نویسد: «حضور یک پزشک قانونی متخصص در کالبدشکافی نمایانگر آن است که شاید از ابتدا نیت یک عملیات مرگبار وجود داشته است».

قرار بود روز سه شنبه منزل سرکنسول عربستان مورد بازرسی قرار بگیرد، اما طبق گفته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به دلیل حضور خانواده سرکنسول عربستان در این مقر، امکان تفتیش فراهم نشد.

شبکه الجزیره به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه جزییاتی را درباره نتایج اولیه بازرسی از منزل سرکنسول سعودی منتشر کرد.

الجزیره به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه اعلام کرد نمونه‌های پزشکی به‌دست آمده از منزل سرکنسول سعودی با نمونه‌های به‌دست آمده از کنسولگری مطابقت دارد و شواهد به‌دست آمده از خانه محمد العتیبی، سرکنسول سعودی در شهر استانبول ترکیه نشان می‌دهد که او در جریان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بوده است.

این منبع همچنین به الجزیره گفته است ترکیه خواستار در اختیار داشتن نمونه خون جمال خاشقجی برای ادامه تحقیقات تیم حقیقت یاب شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها