|
کدخبر: 37754

دوبی پیشتاز در جذب سرمایه خارجی

دفتر مطبوعاتی ولیعهد امارات اعلام کرد سرمایه‌گذاری خارجی در دوبی به حدود ۵ میلیارد دلار نزدیک شده است.

dobey151.jpg

حجم سرمایه‌گذاری خارجی در قطب مالی امارات تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۸ با ۲۶ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۴.۸۴ میلیارد دلار رسیده است. هم چنین تعداد پروژه‌هایی که با سرمایه خارجی در دوبی در دست اجراست با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۴۸ عدد رسیده است.

گسترش نیوز: شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم- ولیعهد امارات و حاکم دوبی گفت: افزایش میزان سرمایه‌گذاری خارجی و تعداد پروژه‌ها باعث تقویت جایگاه دوبی به عنوان یکی از قطب های کسب و کار و استارت آپ‌های جهانی خواهد شد و اطمینان سرمایه‌گذاران به اقتصاد دوبی را نشان می‌دهد.

۵۶ درصد پروژه‌هایی که در این شهر با سرمایه خارجی در حال اجرا هستند را پروژه‌های استراتژیک تشکیل می‌دهند. آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در دوبی است و پس از این کشور، هند، تایلند، اسپانیا و انگلیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

افزایش بهای نفت باعث روشن‌تر شدن چشم انداز اقتصاد امارات شده و این مساله سرمایه‌گذاران خارجی را به بازار این کشور راغب تر کرده است. صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امارات برای سال جاری دو درصد باشد اما انتظار می‌رود نرخ رشد این کشور در سال‌های آینده افزایش یابد و در پنج سال آینده به ۲.۲ درصد برسد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر