|
کدخبر: 37312

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از سخنرانی رییس جمهور آمریکا درسازمان ملل؛

ترامپ: کشورهای عضو اوپک جهان را تیغ می‌زنند/ از سوی چین بسیار متضرر شدیم

رییس جمهور آمریکا هم اکنون در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است.

گسترش نیوز: سخنرانی دونالد ترامپ در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است.

۱۸:۴۵ ونزوئلا زمانی یک کشور ثروتمند و غنی بود اما حالا سوسیالیسم و کمونیسم این کشور را به فقر و بدبختی کشانده است. همه کشورها باید مقابل سوسیالیسم بایستند. از همه کشورها می‌خواهیم کنار ما بایستند تا برای ونزوئلا و مردمش دموکراسی و آبادانی به همراه بیاوریم.

۱۸:۴۰ در آینده تنها به آنهایی که به ما احترام می‌گذارند و دوستان ما هستند کمک خواهیم کرد. ایالات متحده در پی کار کردن و پاسخگو بودن سازمان ملل است.

۱۸:۳۲ سیاست خارجی ما از دیرباز تاکنون مبنی بر جلوگیری از دخالت دولت‌های خارجی بوده از این رو ایالات متحده اخیرا قوانینی را برای جلوگیری از این موضوع و تامین امنیت داخلی تصویب کرده است. ما همچنین با شرکای خودمان در امریکای لاتین برای جلوگیری از مهاجرت و آسیب‌های آن به امریکا همکاری می‌کنیم. مقابل مهاجرت‌ غیرقانونی، قاچاق انسان، تبهکاری و گروه‌های جنایت‌کار می‌ایستیم و از مرزهای ملی محافظت می‌کنیم.

۱۸:۳۰ ایالات متحده آماده صدور انرژی و منابع نفتی خود است. کشورهای عضو اوپک جهان را تیغ می‌زنند و ما از بسیاری از آنها مجانی حمایت می‌کنیم و آنها از ما سوء استفاده. از این به بعد این قیمت‌های بسیار بالا را تحمل نخواهیم کرد. تامین کننده خارجی ممکن است ما را مورد باج خواهی قرار دهد. اگر آلمان مسیر خود را عوض نکند وابسته کامل روسیه در انرژی خواهد شد.

trupmsazmanmelal01.jpg

۱۸:۲۹ کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی مکررا قواعد حاکم بر این سازمان را نقض می‌کنند. ایالات متحده بعد از ورود چین به این مجموعه بسیار متضرر شده است. ۳ میلیون شغل تولیدی، یک چهارم مشاغل صنعت فولاد و ۱۳ میلیارد دلار از حجم سرمایه‌های خود را در ۱۰ سال گذشته از دست داده است. اجازه غارت ثروتمان و خروج سرمایه‌هایمان را نخواهیم داد. هیچ توضیحی برای دفاع از مردم کشورمان نداریم.

۱۸:۲۳ ایالات متحده در پی افزایش فشار اقتصادی بر ایران هست. تحریم‌ها را دوباره برقرار کردیم و از ۱۳ آبان به آنها می‌افزاییم. همچنان در پی افزایش ساز و کار تحریمی هستیم. مردم ایران برای سیاست‌های توسعه طلبانه حکومتشان هزینه سنگینی پرداخته‌اند. آمریکا به دولت‌های حامی تروریسم اجازه نخواهد داد صاحب خطرناک‌ترین سلاح‌ها شوند. از دنیا و متحدانمان می‌خواهیم در کنار ما باشند.

۱۸:۱۹ توافق هسته‌ای با ایران موهبت باد آورده برای رهبران ایران بود. آمریکا یک کمپین جدید فشار اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است. این کمپین برای قطع راه‌های دسترسی مالی به اهداف خونبار رهبران ایران است.

۱۸:۱۴ مکالمات بسیار مثبت و مفیدی با رهبر کره شمالی داشتم و به نفع هر دو کشور است که به سمت خلع سلاح بین‌المللی حرکت کنیم. توافقات خوبی در این زمینه به دست آوردیم و الان شاهد هستید که موشک‌های آنان به جایی شلیک نمی‌شود، زرادخانه‌های بسیاری بسته شده، گروگان‌ها و پیکر سربازان آمریکایی به کشور بازگشته‌اند. در این مورد از تمامی کشورهایی که برای ادامه راه این مسیر در کنار ما بودند.

۱۸:۱۶ در خاورمیانه تغییرات تاریخی به وجود می‌آورم و در عربستان سعودی یک مرکز جدید برای قطع حمایت مالی تروریسم ایجاد شده و آنها برای از بین رفتن تروریسم افراطی در منطقه خودشان به ما کمک می‌کنند. در نهایت این کشورهای منطقه هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند. به دنبال تاسیس یک اتحاد استراتژیک منطقه‌ای برای رفاه و امنیت در خاورمیانه هستیم. خوشبختم گزارش دهم قاتلان خونخوار داعش بسیاری از قلمروهای خود را از دست داده‌اند و برای مبارزه با تروریسم با همکارانمان کار می‌کنیم. هدف ما باید کاهش تنش و نزاع در سوریه باشد. از سازمان ملل تقاضا دارم فرآیند صلح در سوریه را تقویت کند.

۱۸:۱۰ سخنرانی رئیس‌جمهوری امریکا با بیان نکاتی درباره مهم‌ترین اقدامات دولت او در دو سال گذشته آغاز شد. وی به پیشرفت‌های ایالات متحده در ایجاد شغل، افزایش ارزش تجارت و شرایط حاکم بر بازار بورس نیویورک در ابتدا اشاره کرد.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها