|
کدخبر: 34788

آشنایی با بدهکارترین دولت‌های اروپایی

بیشترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه نخست امسال متعلق به یونان با ۱۸۰.۴ درصد است.

گسترش نیوز: این میزان ۰.۱ درصد بیشتر از نسبت ثبت شده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ است. با این حال در اتحادیه اروپا این نرخ از ۸۱.۶ درصد به ۸۱.۵ درصد کاهش یافته است. در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، نسبت بدهی به تولید ناخالص هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا کاهش یافته است.

بدهی‌های عمومی دولت با ۱۶.۲ درصد، بزرگ‌ترین سهم از بدهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند و پس از آن وام ها با ۱۴.۲ درصد در رده دوم قرار دارند. کمترین میزان بدهی ها هم متعلق به وام‌های خارجی و سپرده های ارزی با ۳ و ۴.۱ درصد است.

بیشترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه نخست امسال متعلق به یونان با ۱۸۰.۴ درصد است و پس از این کشور، ایتالیا با ۱۳۳.۴ درصد و پرتغال با ۱۲۶.۴ درصد به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.

کمترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه نخست امسال متعلق به استونی با ۸.۷ درصد است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۲۲.۲ درصد و بلغارستان با ۲۴.۱ درصد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

در مقایسه با سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷، بیشترین افزایش در نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به بلژیک با ۲.۹ درصد، یونان با ۱.۶ درصد، اسلوونی و جمهوری چک با ۱.۴ درصد بوده و بیشترین کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی متعلق به لتونی با ۴.۴ درصد، لیتوانی با ۳.۵ درصد، قبرس با ۲.۸ درصد و سوئد با ۲.۶ درصد مشاهده شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر