|
کدخبر: 34481

دیدار امروز مکرون با پوتین تحت تاثیر سوریه، اوکراین و ایران

رئیس‌جمهوری فرانسه امانوئل مکرون در دیدار امروز یکشنبه با همتای روس خود ولادیمیر پوتین درباره سوریه، ایران و اوکراین به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

گسترش نیوز: یک منبع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری فرانسه به رویترز گفته این دیدار که در روز برگزاری فینال جام جهانی فوتبال بین فرانسه و کرواسی در مسکو برگزار می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته پیش از شروع بازی آغاز می‌گردد.

PutinMacron.jpg

یک منبع در کاخ الیزه می‌گوید: شرایط حاکم بر اوکراین به آن اندازه پیشرفت نداشته که مکرون بخواهد خواسته خود یعنی دعوت از پوتین برای شرکت در اجلاس تابستان ۲۰۱۹ گروه ۷ در بیاریتز، جنوب فرانسه را عملی کند.

پیرو برگزاری نشست اخیر گروه جی-۷ در کانادا، مکرون اعلام کرد دوست دارد پوتین در نشست بعدی حضور داشته باشد اما این موضوع به فرآیند اجرای تعهدات روسیه در مینسک با فرانسه، آلمان و اوکراین برای حل مناقشه اوکراین وابسته است.

این منبع می‌افزاید: گفت‌وگو‌ها می‌تواند فرصتی مغتنم برای نزدیکی هر دو رهبر و تحکیم مواضع آنها در بحران روسیه باشد.

درباره ایران، در ماه‌های اخیر مکرون درخواست بی‌نتیجه‌ای از دونالد ترامپ مبنی بر عدم خروج از توافق اتمی که باعث کاهش تحریم‌های بین‌المللی در مقابل اعمال محدودیت بر برنامه اتمی ایران میشد، مطرح کرد.

یک منبع نزدیک به کرملین روز جمعه عنوان کرد: مکرون قصد دارد گزارش خلاصه‌ای از نتایج اجلاس اخیر سران ناتو به پوتین ارائه دهد و همچنین درباره دیدار قریب‌الوقوع روز دوشنبه وی در هلسینکی با رئیس‌جمهوری امریکا به بحث و تبادل نظر بپردازد.

منبع: روبترز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها