|
کدخبر: 75388

پیش‌بینی روحانی از اقتصاد منهای نفت در سال ۹۹

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: سال گذشته در زمان تقدیم بودجه ۹۸ ما در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری با حضور در خانه ملت به منظور تقدیم لایحه بودجه ۹۹، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس گفت: خداوند را سپاسگزارم که امسال در سومین بودجه‌ای که در مجلس دهم تقدیم مجلس می‌شود دولت توانست در وقت قانونی لایحه را تهیه و تقدیم مجلس کند.

وی افزود: امیدواریم با حضور پرشور مردم بهترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی از سوی مردم شریف ما انتخاب شوند و مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده است، اجرا و عملیاتی نماید.

روحانی گفت: همه نمایندگان مجلس میراث دار شخصیت هایی همچون مدرس، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهدای عزیز مجلس و همه خادمانی که در این ۱۰ دوره خدمت کرده‌اند خواهند بود.

رئیس‌جمهوری گفت: بودجه سال ۹۹ را از اینجا آغاز می‌کنم که سال گذشته در زمان تقدیم بودجه ۹۸ ما در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم. در شرایطی که دشمنان ما، امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند که با تحریم شدید، ملت و دولت را از ساخت کشور و اجرای قانون ناتوان خواهند ساخت اما تا امروز ناامید شده‌اند و در آینده هم ناامید خواهند بود.

رئیس‌جمهوری گفت: ما بر مبنای خواست ملت ایران و نمایندگان مجلس در ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته ایم، علی رغم اینکه شرایط بودجه و اقتصاد ما به گونه‌ای بود که شما مطلعید. در سال گذشته تا اسفند شرایط ما از نظر اقتصادی نامساعد بود از اسفند گذشته، تقریبا اقتصاد ما مسیر درست خود را آغاز کرد و از اردیبهشت امسال آثارش را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم همانطور که شما شاهد هستید تورم نقطه به نقطه از ۵۷ درصد به ۲۷ درصد رسید. امیدوارم اقتصاد منهای نفت ما مثبت باشد. پیش‌بینی ما آن است که در سال آینده میتوانیم این راه را ادامه دهیم.

رئیس‌جمهوری افزود: در تمام بخش هایی که در نطق سال گذشته در محضر شما قول دادم تا در این بخش‌ها دولت تلاش خواهد کرد شرایط نسبتا مناسب با تحریم را داشته باشد به همان صورت امروز مبارزه می‌کنیم. آغاز امسال سال با رحمت بارش‌های پربرکت آسمانی و با مشکلاتی برای مردم در برخی استان‌ها همراه بود. من دیروز آمار برداشت محصولات خوزستان را در وزارت کشاورزی نگاه می‌کردم بسیار خوشحال‌کننده بود و در تمام محصولات نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشتیم.

روحانی گفت: این از برکت بارندگی و اجرای طرح کانال کشی آب و زه کشی در خوزستان است که ۳۰۰ هزار هکتار برای خوزستان و ایلام در سایه این طرح بزرگ از این نعمت استفاده می‌کنند. من چند روز پیش که در کنار مزارع مردم خوزستان بودم همه آنها خوشحال بودند که این طرح چطور توانسته است در افزایش محصولاتشان کمک کند.

روحانی با بیان این نکته که سدهای فراوانی در ماه‌های گذشته افتتاح شده است، ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم در مجموع ۳۵ سد افتتاح شده است، ۲۵ تصفیه خانه و ۶۲ تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شده است. در واقع آنچه که دشمنان ما دنبال می‌کردند و آن شکستن اقتصاد بود، بحمدالله ناموفق بودند و ملت بزرگ ما توانسته در این شرایط سخت کشور را پیش ببرد. پروژه دشمن برای شکست اقتصاد ایران را ناکام گذاشتیم

رئیس دولت دوازدهم گفت: تقریبا در ماه‌های اخیر به هر استانی که رفتم معادل ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد طرح افتتاح شد و معادل این میزان در حال کلنگ زنی است. بنابراین روند اقتصاد ما در کلان و در بخش‌ها مثبت بوده است. شما میدانید در سال گذشته برای نخستین بار توانستیم تولیدمان در پارس جنوبی از قطر افزایش پیدا کند در حالی که در سال ۹۲ تولیدمان نسبت به قطر نصف بود. در بخش میادین نفتی کارون که ۷۰ هزار بشکه نفت در روز تولید میکردیم امروز این میزان به ۷ برابر رسیده است

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها