|
کدخبر: 74913

روحانی: صنعت بیمه با برجام رونق یافت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها»، با بیان اینکه همه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم بر این امر متمرکز بود که ریسک را به حداقل کاهش دهد، صنعت بیمه با برجام رونق یافت.

گسترش نیوز:‌ حجت‌الاسلام روحانی در این همایش که همزمان با روز ملی بیمه در مرکز همایش‌های برج بزرگ میلاد برگزار شد، با تبریک این روز به همه دست‌اندرکاران، مسئولان، مدیران شرکت‌ها و اساتید، پژوهشگران و کارشناسان صنعت بیمه کشور، اظهار امیدواری کرد ۱۳ آذر که روز تجلیل از روز صنعت بیمه کشور است، بتواند روحیه جدیدی برای دست‌اندرکاران جهت خدمت بیشتر به مردم عزیز کشورمان به وجود آورد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ظاهر صنعت بیمه بیشتر در قالب اقتصادی و جزو بازار‌های مالی گنجانده می‌شود و در کنار بازار سرمایه و پول است، افزود: واقعیت این است که ماهیت بیمه در حقیقت امنیت‌بخشی به جامعه بوده و باید ریل تأمین اجتماعی تعریف شود.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: بیمه می‌خواهد در روز‌های سختی به مردم جامعه اعم از تولیدگر، کشاورز، صنعتگر و کارآفرین یا کسی که دارای کارگاه و فروشگاه بوده و یا مردم عادی که زندگی روزمره دارند، اطمینان یاری دهد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بیمه می‌خواهد به مردم بگوید که در روز خسارت و مشکلات تنها نیستید و یار و یاوری به نام صنعت بیمه در اختیار دارید و شرکت بیمه برای یاری شما آماده است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: عملکرد صنعت بیمه و شرکت‌های مربوط به آن باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس آرامش کنند و اگر خدای ناکرده تصادف یا حادثه‌ای پیش آمد بدانند که در زمان کوتاهی مشکل آنان حل می‌شود

رئیس‌جمهوری با اشاره به ضرورت سرعت عمل در جبران خسارات مردم، گفت: سرعت عمل و از بین بردن بروکراسی در زمینه تأمین خسارت، کارشناسی فوری تعیین و پرداخت خسارت در واقع اصل تأمین است و تأمین اجتماعی به معنای دادن امنیت و آرامش به مردم است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در شرایط امروز صنعت بیمه برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد، افزود: ایران، کشوری است که در معرض ریسک‌های خاص خود قرار دارد و طی ۴۱ سال گذشته تحت فشار‌های تحریمی بوده‌ایم، به ویژه در ۲ سال اخیر که شدیدترین فشار تحریمی بر کشور وارد شده است.

او با بیان اینکه تمامی تلاش دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که ریسک را در زندگی مردم به حداقل کاهش دهد، گفت: معمولاً ریسک را نمی‌توانیم به صفر برسانیم، اما می‌توان با انجام اقداماتی آن را کاهش داد.

رئیس‌جمهوری افزود: وقتی دولت یازدهم آغاز بکار کرد، کشور در تحریم پلکانی قرار داشت، به گونه‌ای که براساس تحریم‌هایی که سازمان ملل هم از آن پشتیبانی می‌کرد مجاز بودیم که در آن سال یک میلیون بشکه نفت بفروشیم و از این مقدار سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یافت.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: نخستین اقدام دولت این بود که توانست این ۲۰ درصد کاهش فروش نفت را حذف کند، یعنی در مذاکرات اولیه قرار شد، برای ادامه روند مذاکره، صادرات نفت ایران کاهش پیدا نکند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: دومین قدم این بود که ما معتقدیم بودیم برای حل این مسئله باید مذاکرات در سطح بالاتری انجام شود و در همین راستا برای نخستین بار پس از انقلاب در سال ۹۲ و در آغاز کار دولت یازدهم بین وزیر امور خارجه ایران و امریکا گفت‌وگو و مذاکره آغاز شد که این کار ممکن است از دید افرادی که در سیاست سررشته زیادی ندارند، اقدام ساده‌ای به شمار‌اید در حالی که این کار بسیار مهم و بزرگ بود و دلیل آن این بود که ما به مردم قول داده بودیم، ظرف ۱۰۰ روز شاهد نخستین تحول در این زمینه باشند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مشاوران و همراهانم در سفر نیویورک مرا قانع کردند که برای پیشرفت مذاکرات بهتر است جواب تلفن رئیس‌جمهوری امریکا را بدهم و این موضوعی بود که مورد تردید من بود، اما وقتی که همه مشاوران و همراهان به اتفاق این نظر را داشتند، قبول کردم، گفت: در آخرین لحظاتی که در نیویورک حضور داشتم، رئیس‌جمهوری امریکا در هتل محل اقامت با من تماس گرفت و پاسخ تلفن او را دادم و این صحبت کوتاه حدوداً ۲۰ دقیقه‌ای یک لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی چارچوب مذاکرات را مشخص کردیم و رئیس‌جمهوری امریکا ۳ موضوع را برای مذاکره مطرح کرد و من در آن مکالمه گفتم که راجع به ۳ موضوع آمادگی برای مذاکره نداریم، اما اگر موضوع اول که مذاکره در مسئله هسته‌ای است، به نتیجه برسد و شما آن را درست انجام دهید، موضوع دوم و سوم هم می‌تواند در دستور کار مذاکره قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: این اقدام باعث شد در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت ژنو دست پیدا کنیم که در این توافق به طور موقت تحریم‌ها در بسیاری از زمینه‌ها به طور موقت برداشته شد که از جمله آن این بود که از محل پول‌هایی که در بانک‌های امریکا بلوکه شده بود، ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار در اختیار ایران قرار می‌گرفت.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از جمله توافق‌های موقت ژنو این بود که حق غنی‌سازی ایران، به رسمیت شناخته شد، گفت: این مهم‌ترین دستاورد در مذاکرات کمتر از ۱۰۰ روز بود که البته هیچ‌کس حتی کارشناسان دولت هم باور نمی‌کردند که بتوانیم در مذاکرات از ۶ قدرت بزرگ دنیا این موضوع را بگیریم که ایران در داخل کشور خود حق غنی‌سازی دارد و این برخلاف آن چیزی بود که در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عنوان شده بود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها