|
کدخبر: 73144

نشست مهم مجلس با رئیس‌جمهور درباره گرانی بنزین

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رئیس‌جمهوری برگزار شود تا بخشی از دغدغه ایجاد شده و التهاب ناشی از افزایش نرخ بنزین مدیریت شود.

گسترش‌نیوز: "محمدرضا پورابراهیمی" امروز ۲۵ آبان ماه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان با اشاره به اینکه فضای کشور بعد از تصمیم افزایش نرخ بنزین خاص شد، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ اجرا شد و مصوب بود با ایجاد نرخ متناسب با منطقه، از قاچاق سوخت جلوگیری، مصرف بی‌رویه را مدیریت کند و به عدالت نزدیک تر باشد.

وی افزود: در این قانون دیده شد منابع حاصل از اجرا برای یارانه نقدی و غیرنقدی، حمایت از تولید و... استفاده شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در دولت دهم اجرای قانون در مصارف انحراف جدی پیدا کرد، افزود: در قانون هدفمندی اختیاراتی به دولت در اصلاح نرخ حامل‌های انرژی داده شد و هرساله دولت و مجلس توافق می‌کنند. عددی که در قانون بودجه دیدیم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است و با توجه به مصرف روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین، افزایش نرخ ها، نرخ امروز دولت نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ را چند ماه قبل رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی به نظر نمایندگان گذاشت و بحث شد و همه سناریوها کنار گذاشته و گفتند امسال شرایط سختی است و نباید اجرا شود.

وی افزود: تخلیه تورمی شوک ارزی زمان می‌برد و نظر ما این بود تصمیم برای افزایش نرخ به دلیل فضای روانی که بیش از تورم واقعی است، اجرا نشود و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ما عدم افزایش نرخ و تنها بحث عوارض بود.(یعنی کسانی که مصرف بیش از حد دارند، عوارض بپردازدند).

پورابراهیمی اظهار کرد: تمام سناریوها در مجلس رد شد و توافق شد وضعیت فعلی استمرار یابد زیرا جامعه از نظر تورمی کشش این را نداشت. درست است با قاچاق و مسائل زیست محیطی و مصرف بی‌رویه مواجه هستیم اما باید شرایط را منطقی ببینیم.

وی تصریح کرد: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رئیس‌جمهوری برگزار شود تا بخشی از دغدغه ایجاد شده و التهاب ناشی از افزایش نرخ بنزین مدیریت شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: التهاب و آشوبی که ایجاد می‌شود، مطالبه مردمی نیست و جریانی است که می‌خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد و باید مدیریت شود. هرچند مردم مطالبه دارند و باید پیگیری شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم راهکارهای مناسب تری اتخاذ شود و مطالبات مردم دیده و مراقبت شود تا کسی نخواهد از این فضا علیه نظام و مبانی انقلاب سوءاستفاده کند تصریح کرد: به جد هشدار می‌دهیم به کسانی که می‌خواهند از شرایط پیش آمده علیه انقلاب، نظام و مقم معظم رهبری رهبری انتقام جویی کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها