|
کدخبر: 62136

سخنگوی دولت: یکه‌زارع برکنار می‌شود

سخنگوی دولت از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و گفت: وی به دلیل افزایش عمدی و بدون هماهنگی نرخ خودرو برکنار می‌شود.

گسترش‌نیوز: علی ربیعی امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ خودرو و برخورد با شرکت‌های خودرو‌سازی گفت: چون مدیرعامل ایران خودرو عمدی و بدون هماهنگی نرخ خودرو را افزایش داد برکنار می‌شود و فردی به نام علی آبادی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

سخنگوی دولت در رابطه با ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا نیز گفت: موضوعی که برای مدیرعامل سایپا به وجود آمد به دلیل شکایت مشتریان از وی بود.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ خودرو قابل نقد است و باید بررسی شود، اظهارکرد: موضوع خودرو از مسائل مهم محسوب می‌شود، زیرا این صنعت هم اشتغالزایی بسیاری دارد و هم نرخ آن بر دیگر اقلام تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب سهام خودرو سازان خصوصی است، گفت: با این وجود خودرو‌سازی یک موضوع ملی است و با توجه به تاثیرات گسترده آن زمان بسیاری برای خصوصی‌سازی نیاز دارند.

برخی کشورها با دوتا توییت دستخوش تلاطم می‌شوند

ربیعی در ادامه با اشاره به فشارها و تحریم‌های امریکا علیه ملت ایران گفت: فشارها و تهدیدهایی که امریکا امروز برعلیه دولت ایران تحمیل می‌کند فقط در راستای از هم پاشاندن دولت ایران نیست، بلکه هدف آن ایران، و نهاد و دولت و ملت در ایران است.

وی افزود: ‌در آستانه هفته دولت اعلام می‌کنم که ما از یک شکنندگی که بازار ما را بهم زد و تعادل منفی ایجاد کرد، عبور کردیم و به یک تعادل رسیدیم و در سال ۱۳۹۸ و ۹۹ به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد و به امید خدا شاخص‌ها بهبود پیدا کرده و بهتر خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان این که برخی کشورها با دوتا توییت دستخوش تلاطم می‌شوند، گفت: فشاری که امریکا بر دولت و ملت ایران در این مدت چند ماه وارد کرد؛ حتی دولت‌های با رشد اقتصادی بالا و با ثبات را دستخوش تغییر و بی‌ثباتی می‌کرد و برای آنها مشکل ایجاد می‌کرد. یادمان نرود که ترامپ فکر می‌کرد ما در سه ماه فرو می‌پاشیم و این جمله را لابی‌های صهیونیستی گفتند که ایران خیلی بزرگ است و این جملات را خیلی گفتند و در رسانه‌ها تکرار شد.

نخواستیم کام مردم را تلخ کنیم

ربیعی گفت: ‌ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم و مقاومت کردیم و در آستانه هفته دولت باید بگویم دولت با خود و مردم تجدید پیمان می‌کند که در کنار رنج مردم قرار داریم و مشکلات مردم را درک می‌کنیم. اما نخواستیم با بیان سختی‌های دولت کام مردم را تلخ کنیم

وی اظهارکرد: برخی مخالفان در داخل و مخالفان جدی در خارج می‌خواستند با بازنمایی‌ها و برجسته سازی‌های ناروا روی روان جامعه تاثیر بگذارند امروز ما در کنار هم از این‌ها عبور کردیم. دولت و ملت با همدیگر از کنار مشکلات عبور خواهیم کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: علائم ثبات بازار، ارز، شاخص‌های بورس، تجارت خارجی و صادرات هرچند که محدود است اما از واردات پیشی گرفته است.علاوه بر این رشد تولیدی که صورت گرفت و از نفت کندگی که از بودجه اتفاق افتاد همه علائم مثبتی است که در سایه اتحادی که داشتیم و با مجموعه تلاش هایی که در دولت صورت گرفت و راهنمایی هایی که رهبری کردند که از ایشان تشکر می‌کنیم، محقق شد.

ربیعی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت و پروژه‌ هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امسال در هفته دولت از پروژه‌های مختلف فرهنگی از جمله ساخت سینما در شهرهای کوچک بهره داری می‌شود. در وزارت نیرو، اشتغال روستایی و نفت و گاز هم پروژه‌های مختلفی بهره‌برداری می‌شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت امسال پروژه‌های جتماعی- فرهنگی را در دست بهره‌برداری دارد، قطعا به سمت برخورداری شهرهای کوچک از مکان‌های فرهنگی و اجتماعی حرکت می‌کنیم، ساخت مکان‌های فرهنگی در شهرهای کوچک از جمله سینما را در برنامه‌های دولت داریم.

ادامه دارد

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها