|
کدخبر: 61318

پیام مهم روحانی به امیر قطر درباره تنگه هرمز

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس، مشکلات منطقه را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌کند، گفت: ایران برای حفظ امنیت خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز( یکشنبه) در تماس تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت قطر و همه مسلمانان جهان، اظهارکرد: ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا بکار گرفته و معتقد است که حفظ این امینت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می‌کند.

وی روابط تهران - دوحه را دوستانه، برادرانه و رو به توسعه خواند و تاکید کرد که روابط دو کشور دوست، در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید بیش از پیش توسعه و تحکیم یابد.

رئیس‌جمهوری هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه‌ای از جمله امریکا در منطقه خلیج‌فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌کند.

روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت خلیج‌فارس با همکاری و همراهی کشورهای ساحلی و در قالب ترتیبات امنیتی مشترک قابل تحقق است، عنوان کرد: تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم رایزنی‌ها با کشورهای دوست برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه است، گفت: تهران معتقد است که کاهش تنش‌ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم امریکایی‌ها دریابند مسیری که انتخاب کرده‌اند نادرست است، این مسیر برنده‌ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران، تاکید کرد که قطر از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

وی کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش‌ها دریغ نخواهد کرد.

امیر قطر تاکید کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها