|
کدخبر: 56215

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

۳۵ درصد بودجه سال ۹۶ کجا هزینه شد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس گزارش تفریغ بیش از ۳۵ درصد بودجه سال ۹۶ معلوم نیست کجا هزینه شده است.

گسترش‌نیوز : سید حسن رسولی روز سه شنبه در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران، در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، اظهارکرد: بیش از ۳۵ درصد بودجه سالیانه معلوم نیست کجا هزینه شده است و این به معنای این نیست که حیف و میل شده باشد.

وی با بیان اینکه اگر بحث دیون است باید مثل‌بودجه ریزی دولتی در بودجه سال بعد برای دیون اعم از دیون بودجه نقد و غیر نقد رقمی دیده و در گزارش تفریغ سال بعد به صورت شفاف ارائه شود.

رسولی تاکید کرد: باید به صورت شفاف گزارش ارائه شود که از محل دیون چه میزان بدهی پرداخت شده و چه مقدار هزینه عمرانی و جاری بوده است.

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باید زودتر به شورا ارائه شود

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تذکر به شهرداری تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: تفریغ بودجه سال ۹۷ باید هر چه زودتر به شورا ارائه شود و کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم باید در زمان مقرر آن را در دستور کار قرار دهد.

هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به نکات گزارش تفریغ بودجه از اعضای شورای شهر تهران خواست تا به این گزارش توجه داشته باشند.

شورای شهر می‌تواند نسبت به گزارش تفریغ بودجه ایراد بگیرد

افشین حبیب زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهارکرد: شورای شهر می‌تواند نسبت به عملکرد شهرداری تهران در قالب گزارش تفریغ ایراداتی داشته باشد و از شهرداری نیز بخواهد تا پاسخ به این ایرادات را به شورای شهر ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورا درباره کلیات گزارش تفریغ بودجه و اینکه گزارش بر اساس استانداردهای لازم تهیه نشده باشد می‌توانند اظهار نظر کنند.

حبیب زاده اظهارکرد: اگر در این گزارش ابهامی وجود داشته باشد هم اعضای شورا باید از حسابرس بخواهند تا گزارش را تکمیل و بر اساس استانداردهای لازم تنظیم کند و ارائه کند.

به گزارش ایرنا؛ حساب‌ها و اسناد مالی شهرداری تهران، بطور سالانه بررسی و نحوه و میزان هزینه سازمان‌ها، پروژه‌ها و پیشرفت آنها بر اساس لایحه بودجه با عنوان گزارش تفریغ بودجه ارائه می‌شود.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها