|
کدخبر: 55602

سخنگوی دولت خبر داد؛

گردشگران خارجی به مهر پاسپورت احتیاجی ندارند

سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهوری برای تسهیل حضور گردشگران خارجی در کشور خبر داد و گفت: در همه فرودگاه‌های کشور گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

گسترش‌‌نیوز: «علی ربیعی» روز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح دستور کار امروز هیأت وزیران اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از گردشگری که در جلسه قبل هیأت وزیران برای جذب بیشتر گردشگران خارجی ارائه شده بود مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امریکا متأسفانه طبق برنامه‌های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، هر کسی به ایران می‌آید ممکن است به نحوی این افراد بترسند و مورد ظلم و تحریم قرار بگیرند، رئیس‌جمهوری دستور دادند در همه فرودگاه‌ها گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران بیاید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این اتفاق می‌تواند گردشگر بیشتری به ایران بیاورد و افراد می‌توانند بدون واهمه و به راحتی به ایران سفر کنند، افزود: قرار شد تمهیدات آن به زودی آماده شده و در همه فرودگاه‌های کشور اجرایی شود.

آمادگی برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل‌ها

وی در ادامه درباره آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز در خصوص این آتش سوزی‌ها بحث شد. سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور گزارش‌هایی در این زمینه ارائه دادند.

ربیعی ادامه داد: بر اساس این گزارش‌ها مشخص شد که بر اثر بارندگی‌های زیادی که در امسال آمده، باعث شده علف‌های زیادی رشد کنند و وقتی خشک می‌شوند بر اثر گرما دچار آتش‌سوزی می‌شوند. بخش اعظمی از آتش سوزی‌ها به این دلیل است چرا که شایعاتی شده بود مبنی بر اینکه آتش سوزی‌ها عمدی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از دید کارشناسان امکان آتش سوزی افزایش یافته است، گفت: سازمان مدیریت بحران، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع برای خاموش کردن مناطقی که امکان عبور انسان نیست موظف شدند که با هلیکوپتر و تمام تجهیزات آمادگی داشته باشند که این آتش‌سوزی‌ها گسترش پیدا نکند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها