|
کدخبر: 48926

توضیحات روحانی درباره اتهام اخیر آمریکا علیه سپاه

رئیس‌جمهوری گفت: استکبار جهانی و امریکا می‌خواهد کینه و شکست خود علیه ملت ایران را با تروریست خواندن سپاه پاسداران جبران کند.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: استکبار جهانی و امریکا امروز کینه، عداوت و شکست‌های خود را می‌خواهد از طریق تروریست نامیدن گروهی که همواره بزرگ‌ترین هدف و عمل آن مبارزه با تروریسم است، جبران کند.

وی با بیان این که بدانید محبوبیت سپاه با این اقدام هر روز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: پاسداران از روز نخست انقلاب در کنار مردم بودند و برای منافع انقلاب از راحتی خود گذشتند.

وی ضمن تبریک روز میلاد امام حسین (ع) گفت: فرهنگ ثارالله شهیدان عامل اصلی پیروزهای بزرگ ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت بزرگ ایران در نهضت‌های مختلف و انقلاب‌های مختلف و حراست از ایران و دفع تجاوز امروز است. امروز درس بزرگی برای ایستادگی و مقاومت ما در برابر آنهایی است که می‌خواهند با فشار به زندگی مردم ما را از مسیر تعالی بازگردانند.

رئیس قوه مجریه با یادآوری این که امروز روز پاسدار است، گفت: روز فداکاران و جان برکفانی که از روز اول انقلاب کنار و با مردم بودند. آنها برای منافع مردم و برای منافع کشور و انقلاب از راحتی خود گذشتند. شب هایی را این عزیزان به صبح آوردند در کنار سایر نیروهای مسلح و فداکاران که هر شب آن از شب قدر بالاتر بود.

روحانی همچنین گفت: بالاتر از شب قدر، شب آن پاسدار و فداکاری است که در مرزهای کشور می‌ایستد و از منافع کشور دفاع می‌کند و مطمئن نیست که شب را به سلامت به صبح آورد. شب قدر فقط شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم ماه رمضان یا شب‌های دیگری که نقل شده است، نیست، ما می‌توانیم شب قدری را بیافرینیم که از آن شب قدر هم بالاتر باشد.

وی افزود: هر شبی که تصمیم، اراده و نقشه ما برای رفاه این ملت و توسعه ایران و قدرت ملت باشد آن شب، از شب قدر بالاتر است. تنها در انتظار رمضان و شب‌های قدرهای ماه رمضان نباشیم. بیاییم همه شب‌های خود را شب قدر بسازیم.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای فداکار ما در کشور و آنهایی که شب‌ها را تا صبحبرای راحتی مردم و استراحت مردم نخوابیدن، آنها کسانی هستند که شب‌های زندگی خود را شب قدر ساختند.

روحانی با طرح این سوال که چرا سپاه به وجود آمد و برای چه بود؟، گفت: انقلاب بزرگی توسط ملت ایران به پیروزی رسیده بود، دشمنان فراوانی در منطقه و جهان می‌خواستنددوران و زمان این انقلاب چند هفته و حداکثر چند ماه بیشتر نباشد و انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران طراحی کردند و یکی از آن توطئه‌ها توطئه ترور علیه ملت ایران بود.

وی ادامه داد: گروهک هایی را در دامن خود پرورش دادند و آنها را ترغیب کردند و پول لازم را پرداخت کردند و مواد منفجره را در اختیار آنها گذاشتند تا مسوولین و مردم و انقلابیون را به خاک و خون بکشند و ایران به دورانی برگردد که زیر سلطه امریکا بود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما نیاز به یک نیروی مومن، ایثارگر و فداکاری که در برابر تروریسم بایستد، داشتیم و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد، در راس این حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

روحانی افزود: آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و در دیگر شهرها گروهک‌های منافق و چپ با نام‌های مختلف که انسان‌های بیگناه را ترور می‌کردند و دستگیر می‌شدند و به‌دست عدالت سپرده می‌شدند چه کسانی بودند که فداکاری می‌کردند و به خانه‌های تیمی می‌رفتند، کشته می‌شدند و فداکاری می‌کردند.

وی یادآور شد: آن روزی که دشمنان این ملت جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام کرده بودند که سه روز بعد مصاحبه را در اهواز انجام خواهند داد و در هفته‌های بعد در تهران مصاحبه می‌کنند چه کسانی بودند که در برابر متجاوزین ایستادند و فداکاری کردند؟ این ملت ایران، ارتش، بسج، دلاوران عشایر، نیروی انتظامی بودند و در کنار آن یکی از نیروهایی که در راس این فدکاری قرار داشت باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: شما می‌خواهید سپاه مورد کینه و غضب امریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟ شاید این توقعی که در ذهن ما است یک مقدار با واقعیت نخواند. آنها در طول ۴۰ سال تمام توطئه هایی که علیه ملت ایران طراحی کردند طرح آنها منجر به شکست شد. چه کسانی باعث شدند؟ کل ملت ایران، جوانان، زنان و مردان، تمام اقوام، شیعه و سنی، همه دوشادوش هم ایستادند، سپاه پاسداران در این مقاومت و ایستادگی پرچم دار بزرگ بود.

روحانی گفت: امروز استکبار جهانی و امریکا کینه و شکست و عداوت خود را می‌خواهد را از طریق تروریسم نام دادن یا نامیدن گروهی که همواره بزرگترین هدف، عمل، ایثار و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده است را جبران کند.

وی تاکید کرد: هیچ کس در دنیا و هیچ ملتی نمی‌تواند ادعا کند که بالاتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده است. ملت ایران قربانی تروریسمی است که به‌دست ابرقدرت‌ها ساختهو تسهیل شدند و به آنها دستور دادند و آنها مجری فرمان آنها بودند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: به من نشان دهید ملتی که در یک شب دهها تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از وزیران و رئیس دستگاه قضایی در یک انفجار جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند و به شهادت می‌رسند و به من نشان دهید آن نخست وزیر، رئیس‌جمهوری و مقاماتی که در یک روز بر اثر توطئه تروریسم روحشان به آسمان پرواز کرد. و آن همه مردم بی‌گناه در سراسر کشور بیش از ۱۷ هزار بی‌گناه به‌دست تروریست‌ها کشته شدند.

وی گفت: کدام ملت است بالاتر از ملت ایران که در برابر تروریسم در طول ۴۰ سال ایستادگی و فداکاری کرده باشد و تروریسم‌ها را در ایران ریشه کن کرده باشد.

در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای از ۱۱۴ دستاورد اقتدارآفرین صنعت هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

در این مراسم چهار پروژه هم به صورت ویدیوکنفرانس با دستور دکتر روحانی به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهوری پیش از آغاز این مراسم از ۱۰۵ دستاورد صنعت هسته‌ای در نمایشگاه جانبی در سالن اجلاس سران بازدید کرد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری،

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر روحانی را در این مراسم همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها