|
کدخبر: 47152

روحانی: به عقب برنمی‌گردیم

رئیس‌جمهوری با اشاره به این که در شرایط عادی و معمولی نیستیم بلکه در دوران جنگ اقتصادی و روانی به سر می‌بریم، گفت: عقب نشینی به معنای از دست دادن همه دستاوردهای تاریخی ملت ایران است.

گسترش‌نیوز : حسن روحانی در جمع مردم لاهیجان با بیان این که در شرایط حساسی قرار گرفتیم بیان کرد: ملت ایران در طول سال ۹۷ پیروزی‌های بزرگی به‌دست آورد دشمن می‌خواست امسال سال شکست ایران و پیروزی آنها باشد، اما ملت بزرگ ایران در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت فریاد تحریم امریکا شروع شد، مرداد نخستین مرحله تحریم‌ها اعمال شد، آبان ماه تحریم مرحله بعدی اجرا شد اما در تمامی این مراحل مردم ایستادگی کردند به لحاظ تورم شهریور و مهر ماه و تا حدی هم بهمن سخت‌ترین ماه‌های امسال بود اما ۲۲ بهمن روز شهامت ملت ایران و ایستادگی در برابر دشمنان بود. دشمن به آرزوی خود نرسید و بی‌تردید هم نمی‌رسد هرچند مشکلاتی برای مردم ما به وجود آورد.

روحانی با بیان این که دشمن سعی می‌کند ما را تحریک کند تا ما نخستین نقض‌کننده معاهده خود باشیم گفت: اما آنها در این مسیر ناموفق بودند. در مرحله بعد تلاش کردند دنیا را همراه خود کنند اما هیچ یک از قدرتهای جهانی و متحدین امریکا یعنی اروپا در برابر نقشه کاخ سفید سر فرود نیاورد بنابراین امریکا ناچار شد به تنهایی از پیمان بین‌المللی که پیمان هفت کشور بود و سازمان ملل و شورای امنیت آن را تأیید کرده بود خارج شود. آن چه انجام گرفت ایستادگی در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی و یک تخلف بود ولی آنها در این مرحله هم ناموفق بودند.

رئیس‌جمهوری با بیان این که دشمن فکر می‌کرد با اعمال تحریم‌ها مقاومت مردم ایران را با شکست مواجه می‌کند بیان کرد: ملت در برابر آنها مقاومت کرد و توطئه آنها علیه ملت ما خنثی شد. آنها در مهر ماه جلسه شورای امنیت تشکیل دادند اما ۱۴ عضو این شورا در مقابل امریکا ایستادند در اجلاس ورشو تلاش کردند جهان را علیه ایران تحریک کند اما آنجا هم شکست خوردند. دشمن در مقابل ملت ما موفقیتی به‌دست نیاورد اما برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما در شرایط عادی و معمولی نبوده بلکه در شرایط جنگ اقتصادی و روانی هستیم این باید باور همه ما باشد همه ملت می‌داند عقب نشینی به معنای از دست دادن همه دستاوردهای تاریخی ملت ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی است مردم باید بداند در یک نبرد هستیم. اختلاف ما با امریکا هم در این است که امریکا می‌گوید به ۴۰ سال پیش بازگردید اما ما می‌گویم به عقب برنمی گردیم و مسیر پیشرفت استقلال و آزادی و مردم سالاری را ادامه می‌دهیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر