|
کدخبر: 46442

روحانی: ما هرچه شغل درست می‌کنیم، بیکاری کم نمی‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت ایجاد اشتغال است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

گسترش‌نیوز : حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی با بیان اینکه اشتغال برای کشور امنیت اجتماعی، استحکام خانواده و سلامت روحی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت ایجاد اشتغال است، ولی خیلی از مردم این دستاورد را باور نمی‌کنند؛ البته ما هرچه شغل درست می‌کنیم، بیکاری کم نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید آمار ایجاد اشتغال در مدت هشت سال قبل دولت یازدهم و در مدت ۵ سال و نیم دولت تدبیر و امید مقایسه شود. در اول دولت یازدهم آمار شاغلین حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود، اما بر اساس آمار پاییز امسال، تعداد شاغلین حدود ۲۴ میلیون نفر است. یعنی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است؛ یعنی به طور متوسط در هر سال بالای ۵۰۰ هزار شغل خالص درست کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری از اول دولت تدبیر و امید ۳ میلیون نفر بوده و اکنون نیز همین آمار وجود دارد، بیان کرد: دلیل ثابت بودن آمار بیکاری این است که نیروی کار مدام وارد بازار کار می‌شود و ما باید بیش از آمار متقاضیان، شغل درست کنیم تا بیکاری نداشته باشیم. آمار ایجاد اشتغال کافی نیست و باید همه تلاش کنیم تا آمار اشتغال را افزایش دهیم، ما از نیاز جامعه عقب هستیم.

روحانی اظهار کرد: یک قدم در مبارزه با تحریم، ارائه کار با کیفیت است تا به کالای خارجی نیاز نداشته باشیم. جوانان مخلص وطن دوست می‌توانند این نیاز ما را رفع کنند. خرید کالای ایرانی با حرف محقق نمی‌شود، بلکه ما باید کاری کنیم که جنس ایرانی بر جنس خارجی ترجیح داده شود و نرخ آن متناسب با کیفیتش باشد. باید به مردم برند و مارک معرفی کنیم تا کالای داخلی با آن برند موجب اطمینان مردم شود. اگر کارگر یا صاحب کارخانه‌ای از محصول کارخانه خود استفاده نمی‌کند، معلوم می‌شود که تولید مشکل دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر