|
کدخبر: 45326

قول ویژه رئیس مجلس به مردم ایران!

لاریجانی گفت: در آینده شرایط کشور بهتر خواهد شد، این دردسرها رفع می‌شود و فضای کشور برای توسعه و آبادانی فراهم تر خواهد شد.

گسترش‌نیوز : علی لاریجانی در جریان افتتاح پست ٢٣٠ کیلوولت لجور در روستای دهنو شهرستان خنداب با اشاره به ظرفیت‌های بالا در استان مرکزی و شهرستان خنداب گفت: این منطقه به نام سایت هسته‌ای در دنیا مشهور شده است، اما به لحاظ کشاورزی نیز دارای ظرفیت‌هایی است و جهت رونق تولید باید به کشاورزی این منطقه توجه بیشتری داشت.

وی با اشاره به ارزان بودن برق مصرفی در کشور افزود: سهم سرمایه‌گذاری در این بخش بالاست و ارزان بودن برق تولیدی باعث شده است که در مصرف آن دقت لازم صورت نگیرد، در مجموع این امر باعث شده است که مکرراً سرمایه‌گذاری در حوزه برق انجام شود.

لاریجانی تصریح کرد: باید در مصرف برق دقت بالایی داشت تا به سرمایه‌گذاری سنگین مبادرت نشود و باید سازوکارهای مختلف در این حوزه مدنظر قرار گیرد. در این راستا وزارت نیرو می‌تواند پیشنهادات خود را ارائه دهد. افرادی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند را باید مورد حمایت قرار داد و از افرادی که بیش از الگوی مصرف برق، مصرف دارند و گاه بلاوجه مصرف می‌کنند که باید هزینه دریافت شود یا هزینه‌ها پلکانی محاسبه شود که این امر تحقق عدالت را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: اگر وزارت نیرو در راستای مصرف برق پیشنهادات خود را ارائه کند می‌توان حتی در بودجه ٩٨ این مباحث را دنبال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهت گیری دولت به سمت خدمات رسانی به محرومان و کشاورزان و … ضمانت شود و از پیشنهادات در این حوزه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، گفت: رعایت الگوی مصرف، سر پا ماندن شرکت توانیر و افزایش خدمات دهی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ورود حمایت‌های زیربنایی به منطقه نشان دهنده و علامت توسعه منطقه است، باید در حوزه راه شهرستان خنداب نیز سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد که این امر زندگی باصرفه تری را برای مردم رقم می‌زند.

لاریجانی بیان کرد: دولت و مجلس با همه فشارهای موجود در تلاشند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال فراهم شود و در بودجه ریزی به تولید و اشتغال توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به تمرکز بودجه ٩٨ بر توسعه روستاها بیان کرد: سال گذشته ١٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان نرخ برای روستاها در نظر گرفته شد تا در اطراف روستاها سرمایه‌گذاری صورت گیرد که چرخه اقتصادی روستاها را تقویت کند، البته هنوز این تسهیلات به صورت کامل مصرف و هزینه نشده است و امسال نیز این موضوع دوباره مورد تاکید است و برای اشتغال خرد نیز تسهیلات ارزان نرخ اختصاص می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال گذشته برای بهزیستی و کمیته امداد ٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان نرخ اختصاص داده شد و ارزیابی‌های مثبتی از اعطای این تسهیلات حاصل شد و افراد، با هزینه کم به شغل رسیدند. امسال این رقم به ٥ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. برای سازمان بسیج هم این اقدام انجام و تجربه خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های کشور دغدغه‌مندی و دل مشغولی دولت و مجلس اشتغال جوانان است که در اولویت است، گفت: هرچه هزینه سربار کشور کاهش یابد بخش‌های دیگر فعال‌تر خواهند بود، باید ٢۰۰۰ مگاوات برق در کشور سرمایه‌گذاری شود که اگر الگوی مصرف بیشتر مورد توجه قرار گیرد و صرفه‌جویی در مصرف لحاظ شود این مقدار سرمایه‌گذاری کمتر خواهد شد و سرمایه گذاری‌ها به خدمات دیگر سوق می‌یابد. در راستای بهره‌وری باید به استفاده درست از منابع توجه کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در این رابطه نقش رسانه‌ها و اقدامات اجتماعی در راستای ترویج کاهش مصرف تأثیرگذار است، افزود: در آینده شرایط کشور بهتر خواهد شد، این دردسرها رفع می‌شود و فضای کشور برای توسعه و آبادانی فراهم تر خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر