|
کدخبر: 45048

روحانی در صحن مجلس مطرح کرد:

رشد ۱۳۰ درصدی در حوزه بهداشت و درمان

رئیس‌جمهوری در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قدردانی از همراهی خوب مجلس دهم و دولت، تصریح کرد: توسعه و پیشرفت شتابان بخش سلامت یکی از دستاوردها و ارمغان‌های فراوان انقلاب بزرگ اسلامی ما است.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷) گفت: همه ما می‌دانیم که بخش سلامت، بهداشت، ‌مسئله رسیدگی به بیماران، ‌خرج سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، استقلال در این زمینه، ‌توریسم سلامت چقدر برای ما اهمیت دارد.

rohani3456.jpg

رئیس‌جمهوری اظهارکرد: انقلاب بزرگ اسلامی ما که رهاورد بسیار فراوانی را در بخش‌های مختلف خدمات اجتماعی برای مردم ما به ارمغان آورد یک بخشش، بخش سلامت بود. با نگاه به ‌آمارهای اولیه کاملا روشن است که در این ۴۰ سال چه قدم‌ها بلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در راه سلامت مردم برداشته است.

وی افزود: در سال ۵۶ و ۵۷ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کل پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۶ هزار نفر آ‌ن پزشکان خارجی بودند. نیمی از بهداشت، ‌سلامت و درمان ما در بخش پزشکی عمومی یا تخصصی وابسته به پزشکان خارجی بود. در تخصص‌های مختلف به جز ۸ رشته تخصصی پزشکی که در ایران بود در سایر موارد نیازمند به دانشگاه‌های خارج از کشور بودیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز این استقلال بزرگ را انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده است که به جای ۱۴ هزار پزشک ۱۴۰ هزار پزشک در این کشور خدمت می‌کنند و به جای ۶۰۰ دانشجوی ورودی در رشته پزشکی در سال ۵۷ امروز ۶۱۰۰ نفر ورودی پزشکی داریم با اینکه جمعیت کشور ما کمی بیش از دو برابر شده و از ۳۶ میلیون به ۸۲ میلیون نفر رسیده‌ایم. ۱۲۸ درصد از نظر جمعیت افزایش داریم و این کمتر از ۲.۵ برابر است اما در حوزه بهداشت و درمان به هر کجا نگاه می‌کنیم آمار را دوبرابر نمی‌بینیم بلکه ۱۰ برابر، ۱۵ برابر، ۱۲ برابر، ۱۳۰ درصد می‌بینیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: حرکت ما در این زمینه حرکت سریع و درستی بوده، مسیری که انقلاب اسلامی در این زمینه انتخاب کرده مسیری بوده که ما را به هدف رسانده این به آن معنا نیست که امروز در بخش سلامت ما هیچ اشکال و ایرادی نداریم، قاعدتا ضعف و اشکال هم داریم اما وقتی با ۴۰ سال پیش و همچنین با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم پیشرفت کشور بسیار قابل ملاحظه است.

وی افزود: پزشکان فداکار، ایثارگر و مخلص که ما بسیاری از آنها را در دوران هشت سال دفاع مقدس در بیمارستان‌های خط مقدم مشاهده کردیم. در عملیات‌هایی بود که فاصله خط مقدم تا پزشک جراح و اتاق جراحی ما بیش از ۷ کیلومتر نبود. یعنی بیمارستان ما در جایی مستقر بود که حتی گلوله خمپاره می‌توانست به آنجا اصابت کند. در زیر انفجارهای توپخانه‌های ما ادوات و حتی بمباران هواپیماها، پزشکان ما و پرستاران ما با شهامت در خط مقدم بودند و امروز هم پزشکان مخلص، مومن و ایثارگر کم نداریم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها