|
کدخبر: 43592

جهانگیری: نخبگان در شرایط تحریم به دولت کمک کنند

معاون اول رئیس‌جمهوری مراقبت از سلامت بهداشتی و روانی مردم در شرایط تحریم را ضروری دانست و گفت: نخبگان و دانشمندان کشور باید برای عبور از این شرایط به دولت کمک کنند.

گسترش‌نیوز : «اسحاق جهانگیری» صبح امروز - دوشنبه - در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اظهارکرد: دانشمندان، پژوهشگران و دانشمندان، دولت را یاری کنند تا عزتمندانه تحریم‌ها را مدیریت و از آن عبور کنیم.

وی تاکید کرد: باید از سلامت بهداشتی و روانی مردم در شرایط تحریم مراقبت کنیم تا جامعه آسیب نبیند به همین جهت دولت اعتبار و بودجه مناسبی تصویب کرده است اما نیازمند حمایت و همه نخبگان و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: جامعه پزشکان از معتبرترین گروه‌ها نزد مردم هستند و می‌توانند به پشتوانه دانش و تخصص و ابزارها و دستاوردهای خود و همین اعتبار به عنوان سرمایه اجتماعی به دولت برای عبور از شرایط کنونی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

جهانگیری همچنین گفت: در این شرایط که با تهدیدها و تنگناها مواجه هستیم مسئولیت اصلی حفظ سلامت و بهداشت جامعه به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به عنوان نهاد حکومتی و همیاری و همیاری موسسات دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است.

وی از صدا و سیما نیز خواست گزارش‌ها و دستاوردهایی که امروز در این جشنواره ارائه شد را برای مردم اطلاع رسانی کند تا هموطنان آگاه شوند که متخصصان و دانشمندان این سرزمین چه اقدامات بزرگی پس از انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با قدردانی از تمام پژوهشگران دانشمندان و پژوهشگران عرصه پزشکی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی که در طول ۲۴ دوره جشنواره علوم پزشکی رازی برگزیده شدند و جایزه دریافت کرده‌اند به آنها تبریک گفت.

**بخش پزشکی و بهداشتی جامعه همیشه در صدر اولویت‌ها و مسائل کشور است

جهانگیری در ادامه سخنان خود به آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باوجود همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود داشته موفقیت‌های بی‌شماری در این سال‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی و سلامت کشور به‌دست آمده است و لازم است رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما گزارش هایی را که امروز در این مراسم بیان شد، بارها پخش کنند تا مردم هم در جریان این دستاورد‌ها قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: بخش پزشکی و بهداشتی جامعه همیشه در صدر اولویت‌ها و مسائل کشور قرار دارد دستاوردهای کم نظیری هم در این عرصه به‌دست آمده است و به همین دلیل باید تحقیقات و پژوهش همواره جز اصلی این حوزه باشد تا بتواند هر ساله دستاوردهای جدیدتری حاصل شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این که جامعه ایران همواره دستخوش تغییرات جمعیتی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی است، گفت: از طرفی جامعه با شرایط تهدید و تنگنا نیز مواجه است که می‌تواند به صورت طبیعی بر مسائل اصلی ما مانند بهداشت و سلامت تاثیر گذاشته و محدودیت ایجاد کند که حفظ وارتقا سلامت جامعه جز اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌های حکومتی است.

جهانگیری همچنین گفت: دستاوردهای پزشکی و بهداشتی کشور در سطح ملی و بین‌المللی شکوفایی علمی را به نمایش گذاشته که قادر است به نقاط ملی و بین‌المللی ارتقا یابد و جشنواره رازی می‌تواند بیانگر نمونه‌ای از همین دستاوردهای قابل ارائه، در سطح ملی و بین‌المللی است.

**اقتصاد دانش‌بنیان باید محور اصلی اقتصاد مقاومتی است

وی دستاوردهای پزشکی کشور پس از انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از این دوران را جز برترین دستاوردهای کشور و جز برگ‌های زرین در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مسئولان باید در چهلمین سال انقلاب باید در این بخش بیش از سایر بخش‌های اجرایی و اقتصادی فعالیت کنند.

وی افزود: در بخش صنعت روزی وارد‌کننده همه کالاهای صنعتی بودیم اما امروز در خیلی از رشته‌های صنعت کارخانه ساز شده‌ایم و طراح کارخانه شده این ودر مناقصات بین‌المللی در مناقصه‌های بین‌المللی ساخت نیروگاه شرکت می‌کنیم و در بسیاری از تجهیرات پزشکی که در داخل می‌سازیم را هم صادر می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار در ایران تصریح کرد: توسعه و دستاوردهای علم و فناوری سنگ زیربنای توسعه است و می‌تواند باعث استحکام ایران و نظام شود.

جهانگیری، اقتصاد دانش‌بنیان را محور اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای است که ما برای اقتصاد کشور در مقطع فعلی و برای عبور از شرایط سخت تدوین کرده ایم؛ اقتصاد باید متکی به اندیشه و دانش فرزندان این کشور باشد اگر اقتصاد متکی به مغز فرزندان این کشور دانش‌بنیان باشد و اگر توسعه علم و فناوری زیر بنای اصلی توسعه کشور باشد آینده مطمینی در انتظار کشور مردم و جوانان کشور خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها