|
کدخبر: 40449

حکم شهردار تهران امروز صادر می‌شود

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری گفت: حکم آقای حناچی به عنوان شهردار تهران امروز صادر خواهد شد.

گسترش‌نیوز : محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیات دولت با اشاره به تاخیر به وجود آمده در صدور حکم شهردار تهران افزود: حکم آقای حناچی به عنوان شهردار تهران امروز صادر می‌شود و هماهنگی لازم میان وزارت کشور و اطلاعات در این زمینه انجام شده است.

hanachi259.jpg

وی در واکنش به طرح استیضاح وزیرامور خارجه در مجلس، این اقدام را در شرایط کنونی نوعی بدسلیقگی توصیف کرد و گفت: آقای دکتر ظریف از وزرای خارجه بسیارموفق جمهوری اسلامی ایران بوده و اقدامات بسیارخوبی انجام داده‌اند اما عده‌ای افراد مشخص و مخالف سیاست خارجی دولت، درصدد فرصتی برای فشار به مسئول سیاست خارجی بوده‌اند.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری اضافه کرد: این گروه با استفاده از یک مصاحبه آقای ظریف در راستای ذهنیت خود شرایط را برای تشدید فشار مهیا کردند.

واعظی با بیان اینکه موضع آقای ظریف در زمینه پول شویی موضع دولت هم هست تصریح کرد: این حرف تنها صحبت اقای ظریف نیست بلکه بعد از اظهارات ایشان بارها از سوی شخصیت‌های مختلف در داخل و خارج از مجلس هم مطرح شد و هیچ کس منکر آن نشده است.

وی گفت: برخلاف برخی اظهارات مبنی بر متهم کردن ارگان، نهاد و دستگاهی خاص از سوی اقای ظریف، به هیچ وجه این امر صحت ندارد و استیضاح‌کنندگان با اهداف سیاسی ده محور را برای استیضاح مطرح کرده‌اند درحالی که یکی از این محورهای ده گانه مربوط به پولشویی است و ۹ محور دیگر چرا تاکنون مطرح نشده است؟

واعظی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروه که طی ۵ سال گذشته هم دنبال شده اعمال فشار به دولت است اما امیدواریم مجلس محترم و نمایندگان عزیز که قدردان زحمات اقای دکتر ظریف هستند و تلاش‌ها و فشارها بر روی ایشان را درک می‌کنند برخورد مناسبی با این استیضاح داشته باشند.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری گفت: دولت با تمام توان از اقای دکتر ظریف حمایت می‌کند و نه دولت و نه مجلس اجازه نخواهند داد فرمانده دیپلماسی کشور در تقابل با مثلث امریکا، اسرائیل و عربستان تضعیف شود.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به روند نهایی شدن بودجه سال ۹۸ در دولت گفت: دولت در سه جلسه فشرده فوق العاده ۹۵ درصد تبصره‌های بودجه را تصویب کرد و ان شاء الله کار بررسی بودجه تا یکشنبه شب جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جزییات بودجه همچون نرخ فروش نفت، درامد‌های مالیاتی و گمرکی، حجم فروش نفت و نرخ حامل‌های انرژی تا پیش از تحویل لایحه به مجلس نهایی خواهد شد افزود: توجه به قدرت خرید طبقه متوسط، بازنشستگان، کارمندان و کارگران ویژگی اصلی بودجه ۹۸ است.

واعظی با اشاره به آخرین گمانه زنی‌ها در مورد مسئله سوخت نیز گفت: چندین سناریو در زمینه سوخت مطرح است اما اولویت نخست دولت در شرایط کنونی جلوگیری از قاچاق سوخت است که برای جلوگیری از این پدیده کارت‌های سوخت فعال شده‌اند.

وی با دعوت ازمردم برای همراهی در فعال‌سازی کارتهای سوخت تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده محدودیت هایی برای جابه‌جایی کارت‌های سوخت در مناطق مرزی اعمال خواهد شد.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری احتمال افزایش یارانه‌های نقدی در سال آینده را بعید دانست و گفت: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و کالای اساسی بخشی از یارانه هایی است که دولت سال آینده پرداخت می‌کند ضمن اینکه سال آینده ۱۳ تا ۱۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نیازمندی‌های روزمره مردم پیش‌بینی شده است و وزارت صنعت موظف شده تا بر روند خرید تا عرضه این کالاها نظارت کامل داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت با رصد بازار در صورتی که شرایط قیمتها از حد مشخصی بالاتر روند توزیع کالاهای معیشتی برای طبقه متوسط به پایین را انجام خواهد داد.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری حمایت از کارگران را سیاست محوری دولت عنوان کرد و گفت: قطعا سیاست‌های حمایتی به گونه‌ای طراحی می‌شود که کارگران با ارامش و امید به آینده به تولید بپردازند و دولت به طریق ممکن از کارگران عزیز حمایت خواهد کرد.

واعظی با اشاره به مشکلات به وجود امده برای کارگران هفت تپه گفت: دولت بعد از بروز مشکل برای این واحد تولیدی بعد از واگذاری وارد عمل شد و تمهیدات لازم برای حمایت از کارگران و پرداخت مطالبات انها انجام شد.

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به افراد اهل و توانمند تصریح کرد: خصوصی‌سازی سیاست اصولی دولت است و براین باوریم که انچه قابلیت واگذاری دارد باید به مردم و بخش خصوصی توانمند واگذار شود و در جریان خصوصی‌سازی باید منافع خریداران هم لحاظ شود تا امکان توسعه برای بنگاهها فراهم باشد.

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص تلاش دولت برای اخذ مجوز برای ادامه کار ۵۵ نفراز بازنشستگان دولت گفت: به هیچ وجه چنین لیستی وجود ندارد و کل مجوزهای اخذشده برای بازنشستگان دولت از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در عین اجرای قانون مصوب مجلس تلاش کرده تا اثار زیانبار این قانون را به حداقل برساند گفت: جوانگرایی سیاست اصولی دولت است و این قانون فضای مناسبی برای جوانگرایی فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر