|
کدخبر: 35707

پاسخگوترین سازمان‌ها را بشناسید + اینفوگرافی

شما حق دارید از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی درخواست اطلاعات کرده و پاسخ را دریافت کنید. در این بین دستگاه هایی هستند که در کمترین زمان پاسخگو بوده و به درخواست‌ها جواب داده‌اند.

گسترش نیوز: راه‌اندازی سامانه انتشار آزاد اطلاعات باعث شده اطلاعات مختلف در اختیار عموم مردم قرار بگیرد و از ایجاد رانت و فسادهای مختلف در این زمینه جلوگیری شود. در این سامانه ابتدا کاربران ثبت نام می‌کنند و کد فعالسازی برایشان ارسال می‌شود. پس از آن کاربران درخواست خود را با انتخاب سازمان مربوطه ثبت می‌کنند و در صورت نیاز تعرفه قانونی را پرداخت خواهند کرد. در نهایت اطلاعات درخواستی به محض آماده شدن به کارپوشه ملی کاربران ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که اطلاعات عمومی در سامانه منتشر می‌شود و شهورندان دیگر نیز به اطلاعات منتشر شده دسترسی خواهند داشت.

info11.jpg

در بین درخواست‌های مختلفی که توسط کاربران صورت گرفته است، وزارت جهاد کشاورزی از میان ۵۳ درخواست با میانگین زمان پاسخگویی دو روز، بهترین عملکرد را داشته است و پس از آن به ترتیب استانداری هرمزگان و سازمان انرژی اتمی با میانگین زمان پاسخگویی پنج و هشت روز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها