|
کدخبر: 80714

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

گسترش‌نیوز: علی‌اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدمهدی زادهدی به رئیس جمهور: انتظار بود که برای التیام و دلجویی از خانواده‌های جانباخته کرمان، هیاتی از سوی جنابعالی به کرمان اعزام شود تا اقدامات لازم مادی و معنوی را فورا انجام می‌دادند.‌ای کاش مثل سپاه پاسداران از مردم کرمان عذرخواهی می‌کردید. به وزیر امور خارجه: با توجه به حضور خلاف عرف و مغرضانه سفیر انگلیس در تهران، در خواست می‌کنم که هر چه سریع‌تر سفیر انگلیس را اخراج کنید. به وزیر کشور: انتظار بود که شما به عنوان رئیس شورای امنیت کشور، گزارش شفافی به مردم ارائه کرده و شخصا در کرمان حضور می‌یافتید. از این بی‌تفاوتی متأسف هستم.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر آموزش و پرورش: تأخیر جنابعالی در خصوص تقدیر لایحه رتبه‌بندی معلمین به مجلس بر استناد جزء دو بند الف ماده ۶۳ قانون پذیرفته نیست. برابر قانون عمل کنید.

علی کُرد به وزیر راه و شهرسازی: جاده و محور مواصلاتی میرجاوه به علت سیلاب و بارندگی غیر قابل تردد است. چرا راه‌های مواصلاتی در مناطق روستایی شهرستان‌های ایران‌شهر هنوز مسدود است؟ به رئیس جمهور: چرا خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‌های سال گذشته خاش هنوز پرداخت نشده است؟ به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: در بارندگی اخیر خسارات فراوانی به زمین‌های کشاورزی ایران‌شهر وارد شده است و مردم در مشکل هستند.

علی بختیار به رئیس جمهور: عدم پوشش بیمه‌ای ایثارگران و جانبازان. به وزیر آموزش و پروش و وزیر علوم: عدم تصمیم‌گیری در مورد ۴۰۰ نیروی مأمور آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان.

احمد صفری به رئیس جمهور: علت بی‌توجهی به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه تولید در سال آینده چیست؟ به وزیر علوم: علت گرفتن شهریه برای حذف دروس اضطراری، مردودی یا غیبت غیرموجه در دانشگاه‌های دولتی چیست؟

حبیب‌الله دهمرده به وزیر راه و شهرسازی: چرا اقدام جدی برای حاشیه نشینان سیستان و بلوچستان صورت نمی‌گیرد؟ به وزیر نفت: چرا علی رغم نداشتن گاز در استان و گرانی بنزین، سوخت مردم کاهش یافته است؟ به وزیر کشور: علی رغم مصوباتی که مدیریت بحران برای سیل سیستان و بلوچستان تصویب کرده است، اقدام جدی صورت نگرفته است.

نصرالله پژمانفر به وزیر اقتصاد و امور دارایی: چرا به بانک‌هایی که فاقد نماد انتقال الکترونیکی هستند یا نمادشان منقضی و تعلیق شده، درگاه پرداخت اینترنتی اختصاص داده می‌شود؟ به وزیر کشور: لزوم بازنگری در دستورالعمل سامان‌دهی ناوگان بار شهری.

سید مصطفی ذوالقدر به وزیر نیرو: با قید فوریت به قطعی برق در منطقه جاسک و روستاهای سیل‌زده رسیدگی کنید. به وزیر راه و شهرسازی: اقدام فوری و لازم جهت باز شدن راه ارتباطی در شهرستان‌های سیل زده مثل شهرستان جاسک.

احمد امیرآبادی فراهانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: حل مشکل تولیدکنندکان قم توسط شهرک‌های صنعتی. به وزیر امور خارجه: اخراج سفیر انگلیس به دلیل عدم رعایت شئونات دیپلماتیک. به وزیر راه‌ و شهرسازی: دلیل عدم جمع‌آوری راه‌آهن از داخل شهر قم در صورتی که در قانون بودجه ۹۸ الزام شده است. به وزیر آموزش و پرورش: چرا رتبه‌بندی معلمان اجرا نمی‌شود؟

عباس گودرزی به رئیس جمهور: متأسفانه حقوق کشاورزان و روستائیان در بروجرد ضایع شده است. خسارات پیگیر شود. به وزیر امور خارجه: ضرورت دارد سفیر انگلیس را اخراج کنید تا درس عبرتی برای همگان باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر