|
کدخبر: 75106

واعظی: بودجه سال ۹۹ وضعیت بهتری از امسال ندارد

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: بودجه سال ۹۹ وضعیت بهتری از بودجه امسال ندارد به دلیل اینکه شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات با سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است.

گسترش نیوز - محمود واعظی که در نشست کارگروه ملی زیارت سخن می‌گفت در مورد اوضاع بودجه کشور گفت: اکنون وضعیت بودجه به شکلی نیست که بتواند چیزی به کارگروه زیارت تخصیص پیدا کند، مگر اینکه در آینده فروش نفت به ۲.۸ یا سه میلیون بشکه در روز برسد که بتوانیم کاری کنیم.

vaezi.jpg

واعظی با تاکید بر توجه دولت به شرایط کلی کشور، افزود: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا در این شرایط، حقوق کارمندان، بازنشستگان و یارانه مردم را به‌موقع پرداخت کند. وی گفت: اکنون باید به روان سازی مجوزها و فعالیت‌ها بپردازیم و از خودمان مایه بگذاریم.

وی با اشاره به اولویت کاری دولت در اتمام طرح‌های بالای ۸۵ درصد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بودجه به‌گونه‌ای نیست که بتوان از این نوع ردیف‌ها تخصیص داد و تا زمانی که فروش نفت بهبود نیابد، باید طبق همین روال پیش برویم.

واعظی درباره بودجه زیارت گفت: در خصوص بودجه زیارت اگر شرایط تغییر کرد به بودجه رجوع می‌کنیم لذا فعلا دولت تلاش می‌کند به ترتیب حقوق کارمندان، یارانه‌های مختلف و حقوق بازنشستگان را بدهد و طرح‌های بزرگ با ۸۰ درصد پیشرفت را به سرانجام برساند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری هم‌چنین در گفت‌وگویی که با صداوسیما داشت خبر داد لایحه بودجه سال ۹۹ روز یکشنبه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تحویل داده خواهد شد.

وی در خصوص رویکرد کشور درباره زیارت افزود: پذیرش زائران خارجی مزایای بسیار برای ما دارد که باید ابعاد اقتصادی و فرهنگی در جای خود بررسی شود و وزارت ارشاد، حچ و زیارت، اوقاف و سفارتخانه‌ها در کشورهای اسلامی در این امر مشارکت کنند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها