|
کدخبر: 58646

ادعای وزیرخارجه امریکا درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

وزیر امور خارجه امریکا مدعی شد تحریم‌ کسانی که با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ارتباط بوده‌اند، تنها بخشی از کمپین فشار حداکثری این کشور علیه جمهوری اسلامی بوده است.

گسترش‌نیوز: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا روز جمعه در واکنش به قرار گرفتن نام ۱۲ فرد و شرکت در لیست تحریم‌های امریکا در توییتی نوشت:

«به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری امریکا علیه ایران، ایالات متحده مجموعه‌ای از افراد و شرکت‌ها که در فراهم کردن مواد لازم برای برنامه‌ هسته‌ای ایران دست داشتند را تحریم کرده است. بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان نباید به غنی‌سازی اورانیوم مشغول باشد.»

iranamrica.jpg

وزارت خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده، ۱۲ شخص و شرکت که در زمینه اشاعه هسته‌ای از جمله ارسال فناوری به کمپانی‌های ساخت سانتریفیوژ ایرانی فعالیت داشتند را تحریم کرده است.

وزارت خارجه امریکا همچنین در ادامه توسعه فعالیت‌های حساس هسته‌ای توسط ایران از جمله افزایش میزان و سطح غنی‌سازی اورانیوم را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که ایران دلیل معتبری برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود ندارد و این کار را تنها برای اخاذی از جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها