|
کدخبر: 55543

شمخانی: باید با طالبان گفت‌وگو شود

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در نشست مشترک مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان بر رویکرد هماهنگ ۶ کشور حاضر در نشست برای گفت‌وگو با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان تأکید کرد.

گسترش نیوز - نشست مشترک مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان و افغانستان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۸ خرداد ماه در شهر اوفا در روسیه برگزار شد.

shamkhani-a.jpg

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که در این نشست حضور داشت، طی سخنانی تصریح کرد: باید مراقبت کنیم که رویکرد هماهنگی بین ما برای گفت‌وگو با طالبان و با هماهنگی دولت افغانستان وجود داشته باشد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در نشست مذکور مباحثی چون اجلاس آتی، افزودن ترکیب جدید، وضعیت داخلی افغانستان، نگرانی‌هایی موجود و راهبرد طالبان را مورد اشاره قرار داد و گفت که این موارد ضرورت هماهنگی بین ۶ کشور حاضر در نشست کنونی را ایجاد می‌کند.

شمخانی با پیشنهاد مشاور امنیت ملی افغانستان برای تشکیل جلسه معاونان امنیت کشورهای حاضر در این نشست موافقت کرد.

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران که به دعوت رسمی «نیکلای پاتروشف» همتای روس خود برای شرکت در دهمین اجلاس امنیتی روسیه به این کشور سفر کرده است در این نشست رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت‌های همکاری مشترک برای مقابله با تهدیدات موجود و سازوکارهای پیشنهادی در جهت ایجاد ثبات و امنیت را تبیین کرد.

شمخانی در این نشست با اشاره به تروریسم اقتصادی امریکا، گفت: کشورهای مستقل جهان با ایجاد سازوکارهای چندجانبه در مقابل این هیولای وحشی ایستادگی کرده و سلطه امریکا بر نظام مالی جهانی را بشکنند.

وی صبح امروز (سه شنبه) ۲۸ خرداد ماه برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان وارد شهر اوفا مرکز باشقیرستان روسیه شد و در این اجلاس با موضوع «تضمین امنیت ملی و توسعه اقتصادی پایدار در مقابله با تهدیدات هیبریدی» سخنرانی و در حاشیه این اجلاس با برخی همتایان خود دیدار کرد.

در این اجلاس ۲ روزه که دهمین دوره آن صبح امروز (سه‌شنبه) افتتاح شد نمایندگان عالی کشورهای مختلف از ۵ قاره جهان در خصوص مهم‌ترین موضوعات مشترک در حوزه امنیت بین‌الملل به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

منبع:

ارسال نظر