|
کدخبر: 54386

تاسف محسن هاشمی از وضعیت مترو تهران

رئیس شورای شهر تهران نوشت: از سال ۱۳۷۲ که بعنوان عضو هیات مدیره شرکت راه شهری تهران وحومه، وارد مترو شدم بیش از ربع قرن می‌گذرد واین زمانی طولانی وتقریبا معادل یک عمر کاری برای انسان است، در این زمان تقریبا همیشه با کارگران، کارکنان و مسافران مترو زندگی کرده‌ام و در کنار حدود بیست سالی که بنا به مسئولیت عضو هیات مدیره و مدیرعامل در این شرکت حضور فیزیکی داشتم، پس از خداحافظی با همکاران مترو نیز وضعیت مترو همیشه یکی از دغدغه‌های اصلیم در زندگی بوده است.

گسترش نیوز - محسن هاشمی در صفحه شخصی خود نوشت: مترو برای من، مانند یک عضو خانواده، اهمیت وارزش داشته و بعضا از سوی فرزندانم مورد این انتقاد قرار می‌گرفته ام که "مترو برایت عزیزتر از ماست و توجه و اهمیتی که برای مترو صرف می‌کنی، به ما نمی‌دهی! "

hashemi1.jpg

همیشه خود را کوچکترین فرد کارکنان مترو احساس می‌کردم و از اینکه مدت زمانی طولانی، فرصت و افتخار تلاش برای خدمت به مردم در ساخت و راه‌اندازی و بهره‌برداری مترو را یافته ام، شکرگزار الهی بودم و سخت‌ترین روزهای کاری در مترو شیرین‌ترین لحظات زندگی ام را شکل داده‌اند و به همکارانم در مترو افتخار می‌کنم، که امکان بومی‌سازی ۸۰ درصد این سیستم راهبردی را در کشور فراهم کردند.

با این وجود پس از کناره گیری از مدیرعاملی در اسفند ۸۹ و خداحافظی با هیات مدیره مترو در سال ۱۳۹۲، تمام سعی خود را کردم که در تصمیمات و مدیریت مترو کمترین دخالت را داشته باشم تا مدیریت وقت، امکان تصمیم گیری آزادانه و براساس سلیقه و دیدگاه خود را داشته باشد، چرا که رمز موفقیت در دوره مسئولیت خود را در اتکا به نظرات کارشناسی و جلوگیری از تاثیرگذاری مسائل سیاسی و شخصی و اعمال نفوذ افراد خارج از مترو بر تصمیم گیری‌ها می‌دانستم.

براین اساس طی دوسال گذشته که با رای و اعتماد شهروندان تهرانی، نمایندگی مردم تهران در شورای شهر را بعهده گرفتم، همین روش را ادامه داده و با وجود انجام وظایف نظارتی شورا، تلاش کردم در انتصابات و تصمیمات شرکت مترو، دخالت نکنم.

البته از اینکه از ظرفیت و توانمندی شرکت مترو برای حل معضلات اصلی شهرتهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک، استفاده کافی نمی‌شود همواره تاسف می‌خورم، اینکه ظرفیت جابه‌جایی مترو امروز و پس از گذشت هشت سال با وجود اضافه شدن خطوط جدید در حد همان بیش از دومیلیون نفر ابتدای سال ۱۳۹۰ است، نشان از این دارد که از امکانات، زیرساختها و توانمندی‌های شرکت مترو استفاده کافی نمی‌شود و طبیعتا همه کارکنان شرکت مترو نیز در این موضوع با من هم عقیده هستند که متروی تهران استعداد، امکانات و ظرفیت رشد بمراتب بیشتری از وضعیت کنونی دارد.

در این شرایط که دغدغه همه ما باید توسعه و پیشرفت مترو باشد، شنیدن اخبار نگران‌کننده از نارضایتی واعتراضات کارکنان این شرکت، طبعا موجب تاسف می‌شود، مدیران شرکت مترو ومسئولان بالادستی آنها در شهرداری تهران به شورای شهر رسما اعلام کردند که این التهابات نتیجه شایعه پراکنی رسانه‌های بیگانه و جریاناهای سیاسی است وهیچ برنامه برای تغییر وضعیت استخدامی و شرکتی شدن پرسنل مترو وجود ندارد، با این حال در تذکری رسمی از شهردار تهران خواسته ام تمامی ابعاد موضوع را به‌صورت دقیق بررسی کرده و در صورت نقض حقوق قانونی کارکنان شریف وزحمت کش شرکت مترو، اعاده حق کند.

اما این اعتراضات و التهابات نباید موجب انحراف توجه و ذهنیت مجموعه بزرگ مترو تهران به حواشی و غفلت از وظیفه خطیر آنها در خدمت رسانی به شهروندان شود.

واقعیت آن است که کارکنان مترو، خدمت به مردم را مهم‌ترین رسالت و ماموریت خود می‌دانند و اجازه نمی‌دهند هیچ شایعه و موضوعی باعث اختلال در این موضوع گردد، همه می‌دانیم بهبود عملکرد و افزایش سطح خدمت رسانی در مترو، موجب مقبولیت بیشتر این سیستم حمل‌ونقل عمومی در کشور و افزایش اعتبارات وتوجه به مترو می‌شود که طبیعتا کارکنان مترو نیز از ثمرات این موفقیت، به‌صورت مادی ومعنوی بهره‌مند می‌گردند و در مقابل، بی‌نظمی، اختلال و ناکارامدی در فعالیت مترو، موجب تضعیف این شرکت شده و قطعا ابتدا کارگران و کارکنان مترو نیز از آن متضرر خواهند شد. پس باید با تقویت انگیزه، انسجام و بهبود عملکرد ونظم مترو، مقابل جریانی که بدنبال تضعیف این شرکت است بایستیم.

منبع: انتخاب

ارسال نظر