|
کدخبر: 52687

حمایت همه‌جانبه اینستاگرام از ترامپ

اینستاگرام اعلام کرده که در حال تحقیق در مورد فعالیت برخی کاربران این شبکه اجتماعی بر ضد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا با استفاده از هشتگ هایی خاص است.

گسترش‌نیوز: برخی حساب‌های کاربری در اینستاگرام با استفاده از هشتگ هایی مانند من از ترامپ متنفرم در اقدامی هماهنگ برای انتشار مطالبی منفی بر علیه وی فعال شده‌اند.

teramp12.jpg

اینستاگرام که در مالکیت فیس بوک است از تحقیق و بررسی این موضوع خبر داده و البته تایید کرده که تعدادی از پست‌های ارسالی با چنین هشتگ هایی را نیز پاک کرده است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۶ نیز حملات بر ضد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا به شدت افزایش یافته بود. بعدها امریکایی‌ها مدعی شدند این حملات با تحریک روسیه صورت گرفته‌اند. اما این ادعاها هرگز اثبات نشد.

بررسی‌های موسسه تحلیل داده Ghost Data نشان می‌دهد اگر چه تلاش هایی هدفمند برای انتقاد از ترامپ در اینستاگرام در جریان است، اما دامنه و شدت انها محدود است و در این مورد اغراق شده است. برخی نمایه‌های دروغین نیز با همین هدف در اینستاگرام ایجاد شده‌اند و حملات بر ضد ترامپ را هماهنگ می‌کنند.

سخنگوی اینستاگرام از تحقیقات در این زمینه خبر داده و تایید کرده که حساب‌های مهاجم به ترامپ که قوانین این شبکه اجتماعی را نقض کنند، پاک می‌شوند. یک موسسه تحلیلی دیگر به نام Stroppa نیز از شناسایی حدود ۵۲ هزار حساب کاربری ضدترامپ در اینستاگرام خبر داده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها