|
کدخبر: 52580

واکنش ظریف به تهدیدات ترامپ

وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری ضمن رد تهدید توییتری رئیس‌جمهور امریکا به او یادآور شد که همانطور که «اسکندر مقدونی»، «چنگیزخان» و دیگر غاصبان نتوانستند ایران را از بین ببرند، او نیز راه به جایی نخواهد برد.

گسترش‌نیوز: وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید توییتری اخیر رئیس‌جمهور امریکا علیه ایران خطاب به او گفت: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا بامداد امروز دوشنبه در ادامه لفاظی‌ها علیه ایران در پیامی توییتری نوشته بود: «اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره امریکا را تهدید نکنید».

این اظهارنظر ضد ایرانی ترامپ با واکنش «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران مواجه شد و او در پیامی توییتری به رئیس‌جمهور امریکا درباره تهدید ایران هشدار داد.

وزیر خارجه ایران نوشت: «دونالد ترامپ با تحریک تیم ب، امیدوار به دستیابی به چیزی است که اسکندر (مقدونی)، چنگیز (خان) و دیگر غاصبان نتوانستند به آن دست یابند. ایرانی‌ها برای هزاران سال پابرجا باقی مانده است اما غاصبان همه کنار رفتند».

ظریف افزود: «تروریسم اقتصادی و تهدید به نسل‌کشی باعث "پایان دادن به ایران" نخواهد شد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. احترام بگذارید، این روش (احترام گذاشتن) جواب می‌دهد».

وزیر خارجه ایران، در هفته‌های اخیر به دونالد ترامپ درباره مواضع تیم ب (شامل بنیامین نتانیاهو، جان بولتون، محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی) و پیامدهای آن برای امریکا هشدار داده بود.

منبع: فارس

ارسال نظر