|
کدخبر: 48534

فردا؛ روزی مهم برای آستان قدس

۱۵ فرودین ماه مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی و جانشینی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این آستان مبارک به طور رسمی به حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب واگذار خواهد شد و بنا بر شنیده ها، حکم وی برای تصدی این مسئولیت، فردا از سوی رهبر انقلاب صادر می‌شود.

گسترش نیوز - انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه که ۱۶ اسفند ماه سال ۹۷ با حکم رهبر انقلاب صورت گرفت، باعث انتشار اخبار مختلفی پیرامون اینکه چه کسی تولیت جدید آستان قدس خواهد بود و از چه زمانی کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد، شد.

گسترش نیوز - پس از آنکه آیت الله صادق آملی لاریجانی ـ که چندی است به ریاست جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیده شده ـ از رهبر انقلاب خواست تا رئیس جدید دستگاه قضایی را به واسطه مسئولیت جدیدی که او پذیرفته، چند ماه زودتر از موعد مقرر معرفی کنند که بر همین اساس سرانجام پنجشنبه ۱۶ اسفند ۹۷ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه معرفی شد، خبرهای زیادی در خصوص اینکه رئیس قوه قضاییه سکان تولیت آستان قدس را تا سال ۹۸ همچنان بر عهده خواهد داشت، به انتشار رسید.

رهبر انقلاب عصر پنجشنبه شانزدهم اسفندماه سال ۱۳۹۷ با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جدید دستگاه قضایی منصوب کردند و در حکم صادر شده برای وی، با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضاییه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی رئیس جدید قوه قضاییه در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضاییه و آشنایی کامل با همه زوایای آن را به عنوان دلایل این انتخاب یاد و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه بیان کردند.

با وجود معرفی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس قوه قضاییه، همچنان جانشین او در آستان مقدس حضرت رضا (ع) از سوی رهبر انقلاب معرفی نشده است. در صفحه توئیتر منتسب به حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی درج شده؛ ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی؛ موضوعی که حکایت از مسئولیت همزمان وی در دستگاه قضایی و آستان قدس رضوی دارد.

شنیده‌های پیش از این حاکی از آن بود، به احتمال فراوان، تولیت جدید آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۷ معرفی نخواهد شد که همینطور هم شد. آنچنان که برخی خبرها حکایت داشت، این موضوع به درخواست شخص حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صورت گرفته و لذا به احتمال فراوان او این دو مسئولیت را همزمان تا نخستین روز سال ۹۸ بر عهده خواهد داشت. حتی در خبری که «تابناک» منتشر کرد، زمان معرفی تولیت جدید آستان قدس ۷ فروردین ماه ۹۸ ذکر شده بود.

حالا خبر می‌رسد که فردا ۱۵ فرودین ماه مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی و جانشینی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این آستان مبارک به طور رسمی به حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب واگذار خواهد شد و بنا بر شنیده ها، حکم وی برای تصدی این مسئولیت، فردا از سوی رهبر انقلاب صادر می‌شود.

همچنین شنیده می‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مروی» معاون فعلی ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری پس از دریافت حکم خود به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی و جانشین حجت‌الاسلام رئیسی، شنبه ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ به صورت رسمی معارفه خواهد شد و در همین روز تولیت سابق مورد تکریم قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در خانواده متدین در شهر مقدس مشهد متولد شد و پس از گذراندن دروس حوزوی از اواخر سال ۱۳۶۸ در دفتر مقام معظم رهبری مشغول فعالیت شده و از همان آغاز دوران رهبری حضرت آیت خامنه‌ای به امر ایشان همکاری گسترده‌ای را در قسمت‌های مختلف دفتر رهبری شروع کرده است.

حجت‌الاسلام مروی درباره چگونگی آشنایی با رهبر انقلاب و همکاری با ایشان در مصاحبه‌ای چنین گفته است: من تقریباً از اواخر سال ۶۸ افتخار همکاری در دفتر مقام معظم رهبری را پیدا کردم. تقریباً حدود هشت، نه ماه که از دوره رهبری ایشان می‌گذشت. بنده در قم، مشغول درس و کارهای طلبگی ام بودم که به امر ایشان و با عنایت و نظر مبارک خود ایشان، این افتخار نصیب این حقیر شد که همکاری را در دفتر شروع کنم و در خدمت ایشان باشم. البته قبل از انقلاب هم، از دوره تقریباً نوجوانی خدمت ایشان در مشهد بودیم و ارادت داشتیم.

در سخنرانی‌های ایشان در مسجد امام حسن، در مسجد کرامت و جلساتی که در منزلشان داشتند، خدمتشان می‌رسیدیم. ما از همان دوره تقریباً نوجوانی، ارادت به ایشان و ارتباط داشتیم. حتی یادم هست ایشان با مرحوم پدر و مرحوم اخوی ما آشنا بودند و گاهی منزل ما تشریف می‌آوردند و ارتباط، ارادت و آشنایی ما با ایشان به سال‌های تقریباً ۵۳-۵۲ برمی گردد، ولی ارتباط کاری مان از تقریباً اسفند یا بهمن ۶۸ شروع شد که اینجا در معاونت ارتباطات حوزه ای، در خدمت ایشان هستیم.

منبع: تابناک

ارسال نظر